Full version: Snöstorm
Almdalen
Nu snöar det i Malmö på en halvtimme har det hunnit bli helt vitt på marken och det bara vräker ner. Visst är det underbart eller vad säger ni uppe i norr, rättvist eller hur?
Nu kan man lungt ligga på soffan och behöver inte ha dåligt samvete för att man inte gör något ute.
Vi önskade ju regn och det får, vi fast i frusen form.
wub.gif
Ingegerd
Posse
CITAT (Almdalen @ 09-04-2003, 12:24)
Nu snöar det i Malmö på en halvtimme har det hunnit bli helt vitt på marken och det bara vräker ner. Visst är det underbart eller vad säger ni uppe i norr, rättvist eller hur?
Nu kan man lungt ligga på soffan och behöver inte ha dåligt samvete för att man inte gör något ute.
wub.gif
Ingegerd

Jaså, du laddar upp på soffan inför snöskottningen. rolleyes.gif
Adri-Anne
CITAT (Almdalen @ 09-04-2003, 12:24)
wub.gif
Ingegerd

Kruxet är att det inte blir gjort något inne heller.

" Å du tunga värld som den late plågar" biggrin.gif biggrin.gif
Posse
CITAT (Adri-Anne @ 09-04-2003, 13:08)
Kruxet är att det inte blir gjort något inne heller.

" Å du tunga värld som den late plågar" biggrin.gif  :D

Då rekommenderar jag en kopp choklad och Åsa-Nissefilmen på TV... rolleyes.gif
Almdalen
Varför inte fortsätta samtalen här, det brukar pigga upp. Har just försökt betala lite räkningar men det fungerade inte Tekniskt fel beror det månne på snön? Så det blir soffan igen när allt är läst.
laugh.gif laugh.gif
Ingegerd
Tommy
Kanske är det nån bra sport på tv?! biggrin.gif
Iris i V-botten
Rapport från Skellefteå med omnejd....+ 11 ....stålande sol....
Välkommen hit! biggrin.gif biggrin.gif
*Felix matte*
Kiruna Strålande Sol biggrin.gif 10 plusgrader
Nyss hemkommen efter en dryg timmas promenad
Någon gång får det väl vara vår tur att njuta
medan ni våndas inför skottandet tongue.gif biggrin.gif laugh.gif

Säger som Iris i V-botten, Välkommen hit! biggrin.gif
pera
hudiksvall +3 och jag sitter inne på jobbet ännu sad.gif
Adri-Anne
Ska bara ta reda på tågtiderna så kommer jag till solen biggrin.gif biggrin.gif
Almdalen
Tror att jag följer med Adri-Anne, var just ute med hunden och det var ingen trevlig upplevelse.
laugh.gif
Annika Ljunggren
I Sundsvall är det också väldigt soligt. Har nyss suttit på ute platsen och solat! biggrin.gif

/Annika
lisen
Rapport från föräldrarnas stuga i Kaitum: Sol och varmt!
Stockholm: Mulet, blåsigt och det har börjat SNÖA wacko.gif
Eva Swahn
Burr! Skånevårvinter. Snön kommer farande parallellt med markytan! Hunden och katten vill inte ut - inte matten heller om hon själv fick välja. Åtta minusgrader i natt. Mina nyplanterade penséer och förgätmigejer darrar nu snöblåsten.

Men fan den som låter sig hunsas av vädrets aprilskämt! Jag åkte till lågprisvaruhuset "Rusta" (en ny erfarenhet för mig) för att inhandla billiga plastspannar - 5 kr styck! Med dessa ska jag skydda skör växtlighet. Vält en plastspann över växterna som skydd, lägg en sten ovanpå. Borde väl funka?
Almdalen
Jag hoppas det hjälper men vad skall du göra med alla spannar nästa vecka för då skall vintern vara över. Som tur är har jag inte satt ut något nytt än förutom penseer och de klarar sig säkert. Det som har börjat växa ute får klara sig.
wacko.gif
Ingegerd
Kajsa
Eva
Det var väl en utmärkt idé med spannar över växterna, brukar gräva ner
mina dahlior ganska tidigt, enstaka nätter blir det frost, får väl ta en
spann jag med. Snön hänger i luften, det laddar upp till natten.
Ska cykla till jobbet i kväll, vi får väl se om man får dra cykeln
i snödrivor imorgon kl.7 när man ska hem.
Mina peénser tog jag in idag, det blåser så kallt.
Eva i Skåne
Plastspannar för 5 kronor!!! Jag körde förbi Rusta idag, men det hade jag inte läst. Måste nog in imorgon och se om de har här också. wub.gif
Jag behöver till tomatplantorna inför sommaren
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon