Margaretha
Har fått för mig att jag vill ha ett mullbärsträd, men eftersom det är stora träd - och mitt utrymme mycket begränsat - så måste det spaljeras. Ska man då göra som med fruktträd ungefär eller .... det kan ju knappast fungera som björnbär?

Undrar också vilken sort man ska ha för att få de GODA bären. Vet att en bekant köpt "fel" sort och var jättebesviken.

Tacksam för tips. smile.gif
Hannele

Våra svarta är söta (röda innan mognad).
Det fiins mullbär med buskform, med flera stammar, man kan spaljera den mot en vägg.
Man ska beskära ung mullbär mycket varsamt, bara på sensommaren, annars blöder det.
Margaretha
Tack Hannele! Bra att veta när man ska beskära. Smakar dina bär gott? Någon skrev här på forumet att bären smakade unket och det tycker jag inte känns lockande.

Har nämligen läst alla trådar som finns här om just mullbär och såg någonstans att någon berättade om ett träd, som mer eller mindre spaljerade sig självt. En liten överdrift måhända! Men, nu är jag inte människa att hitta detta igen.

Jag funderar på om de ska spaljeras som fruktträd ungefär eller som björnbär?
Hannele
CITAT (Margaretha @ 14-08-2005, 19:46)
Smakar dina bär gott? Någon skrev här på forumet att bären smakade unket och det tycker jag inte känns lockande.

Våra bär är underbart söta, sort 'Göteborg'.
Jag skrev, att man kunde köpa flerstammigt träd (som spaljeras som solfjäder).
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon