Just nu är jag både glad och förväntansfull inför framtiden. Om tre veckor dvs den första september flyttar jag till min första alldeles egna lilla etta i Haga i Norköping. Den tolfte september börjar jag studera på Himmelstalunds KY-utbildning med trädgårdsinriktning.
Våren 2007 är jag förhoppningsvis en arbetssugen utbildad yrkesodlare eller anläggare. Jag håller tummarna, har redan börjat plugga in de drygt tvåhundra latinska namnen. Ska verkligen kämpa hårt för att få ett bra arbete och för att stärka branchen. Hör och läser i nyheterna dagligen om alla svartjobb och skräp. Jag kan själv inte förstå hur man kan lura den offentliga sektorn på värdefulla slantar. Själv ser jag fram emot att få bidra till att stärka statens finanser. Att liksom få ge tillbaka efter alla de år jag har fått barnbidrag och studiebidrag. Det är nödvändigt för att gamla människor ska få ett värdigt slut på livet och för att skolbarn ska få bra förutsättningar att i sin tur utbilda sig och komma ut i arbete...
Hoppas jag blir väl bemött på arbetsmarknaden

MvH