Hans i Mälardalen
Hej

Just nu är jag både glad och förväntansfull inför framtiden. Om tre veckor dvs den första september flyttar jag till min första alldeles egna lilla etta i Haga i Norköping. Den tolfte september börjar jag studera på Himmelstalunds KY-utbildning med trädgårdsinriktning.
Våren 2007 är jag förhoppningsvis en arbetssugen utbildad yrkesodlare eller anläggare. Jag håller tummarna, har redan börjat plugga in de drygt tvåhundra latinska namnen. Ska verkligen kämpa hårt för att få ett bra arbete och för att stärka branchen. Hör och läser i nyheterna dagligen om alla svartjobb och skräp. Jag kan själv inte förstå hur man kan lura den offentliga sektorn på värdefulla slantar. Själv ser jag fram emot att få bidra till att stärka statens finanser. Att liksom få ge tillbaka efter alla de år jag har fått barnbidrag och studiebidrag. Det är nödvändigt för att gamla människor ska få ett värdigt slut på livet och för att skolbarn ska få bra förutsättningar att i sin tur utbilda sig och komma ut i arbete...

Hoppas jag blir väl bemött på arbetsmarknaden unsure.gif

MvH
snofsan
Jag hoppas att det skall gå bra för dig. Huvudsken är ju att man tycker om det man gör. Under studietiden kommer du antagligen att också bli tvungen att plugga och göra saker du inte tycker om, men det hör till. I ett längre perspektiv spelar en taskig kurs eller taskig lärare ingen roll för det är summan av lärdomarna som räknas när man sedan är ute och jobbar.

Lycka till med ditt nya liv!
biggrin.gif
Hans i Mälardalen
tack! smile.gif
kristerh
CITAT (Hans i Mälardalen @ 11-08-2005, 02:00)
Hoppas jag blir väl bemött på arbetsmarknaden unsure.gif

MvH

Du är välkommen rolleyes.gif speciellt blivande"odlare" är välkommna rolleyes.gif
krister
Sulawesii
Lycka till! smile.gif
Fialotta
Va kul...önskar dig all Lycka till wub.gif
Biggan_
Lycka till med studierna och nya lyan! biggrin.gif
mulle
LYCKA TILL!!!!
Mulle
Magdis
Lycka till önskar jag också! Det låter jättekul och spännande. Hoppas också du blir väl bemött på arbetsmarknaden!
Betty
Lycka till Hans, det kommer säkert att gå bra för dig! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon