Full version: Skit,Skit.
Adri-Anne
Äntligen har polletten ramlat ned och jag har fixat en mapp, men då dyker det nya problem upp.
När jag ska lägga in bild kommer det hela tiden upp.
Bilden har större filstorlek än tillåtet.
Finns det något hjälpprogram som talar om hur man förminskar bilden lill lagom storlek?
Gunvor Nilsson
Jag har samma problem med 4 x för stora bilder! Och inte kan jag bildredigering så det blir att kolla upp hur man gör - återkommer om cirkus två-tre år! wacko.gif
*Felix matte*
Jag ändrar storlek på mina bilder i Adobe Photoshop
eller Corel PhotoPaint.
Jag har inte hittat ställe på Odla där man kan ändra bildstorlek.
Har sett att man brukar ropa på Ingemar när något är oklart
Det var förresten han som fixade mitt album biggrin.gif
Adri-Anne
Snälla Ingemar. HJÄLP!!! ohmy.gif
Berith
Lugn bara lugn, Ann!! smile.gif

Du måste förminska bilderna i nåt bildbehandlingsprogram - t.ex. Paint Shop Pro eller nåt av dom som Agneta föreslår.

Jag använder Paint Shop Pro, och där finns funktionen resize under fliken Image. Sen tror jag att bilderna måste vara av filformat .jpg eller .gif.... wink.gif
Ingemar
Som det har sagts så krävs det något bildbehandlingsprogram för att ändra storlek på bilderna. Det är en rätt enkel grej att göra och något som var och en får göra själv på sin egen dator innan bilderna skickas upp. Tyvärr har jag ingen möjlighet att hjälpa till med detta förutom i undantagsfall.
Adri-Anne
Jag återkommer om jag får ett nästa liv.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon