Full version: Ingemar!
Sidor: 1, 2
amaira
Jag vet inte vad du kan göra, och inte kan göra, men tror du inte att du kan ta och kolla upp de största "tjafsarnas" ip-nummer, inklusive de "nya" som brukar dyka upp på ett praktiskt vis där en gammal signatur tonar bort. Och helt sonika stänga av denne person från forumet.

"Någon" har klarat av att förpesta det här forumet under en lång tid nu.
Det är obehagligt och inte särskiilt roligt.

Själv tar jag nu en paus härifrån, från ALLA avdelningarna, och återkommer om en vecka, för att se om något har lugnat ner sig eller förändrats.

Vill du mig något så maila.

Mvh. "amaira"/ Anne-Marie Björn, Mälaröarna.
Smekajsa
" hear hear "
kristerh
Jag håller med amaira, nu får det vara slut med allt tjafs en gång för alla.
krister
Bettson
Fullkomligt vidrigt är det att någon försöker roa sig på andras bekostnad genom att skapa konflikter.

Det behöver rensas riktigt ordentligt. Jag tror också att det är viktigt att alla, för att alla skumma misstankar och känslor som har blivit, får reda på vem idioten är som driver med oss.

Om Ingemar bara stänger av någon så förblir många obehagskänslor kvar i forat. Nu behöver skiten upp i ljuset ordentligt.

Vi behöver få veta vem "i stället för" är mera och hur många nick denna person verkligen har. Det kan vara åtskilliga. Väldigt vanligt vid trolling är ju att personer börjar argumentera med sig sjävla i hätska ordalag för att få andra att haka på.

Namnet behöver jag inte veta men jag vill veta vilka nick som är samma som "i stället för".

Är jag ensam om dessa känslor?

mad.gif mad.gif mad.gif
Rossi
Jag håller med Bettson men förstår att Ingemar troligtvis inte kan ge ut den information som vi alla hade behövt. Men en spärrning av dem hade inte suttit fel och han kan ju faktiskt ge dem en varning.
Bettson
För övrigt har jag nyss kollat en sak.

"I stället för" har lagt ut ett PM som han påstår han fått från copycat.

Copycat påstås vara avstängd.

Det går intea att som gäst skicka PM till en medlem. Alltså är det med säkerhet fastställt att detta PM är falskt. Eftersom det är många som vet vem Copycat är IRL så tycker jag nog att det är i princip brottsligt att bete sig så här.

Eftersom PM mer eller mindre innehåller hot mot person så borde enbart detta leda till en riktig ordentlig utredning av vem personen är som utfärdar hot i annans persons namn.

Nu ber jag inte längre om att få veta vilka flera nick som döljer sig bakom signaturen "i stället för", nu kräver jag det.
kristerh
CITAT (Bettson @ 11-08-2005, 13:09)

Det går intea att som gäst skicka PM till en medlem. Alltså är det med säkerhet fastställt att detta PM är falskt. Eftersom det är många som vet vem Copycat är IRL så tycker jag nog att det är i princip brottsligt att bete sig så här.

Eftersom PM mer eller mindre innehåller hot mot person så borde enbart detta leda till en riktig ordentlig utredning av vem personen är som utfärdar hot i annans persons namn.

Nu ber jag inte längre om att få veta vilka flera nick som döljer sig bakom signaturen "i stället för", nu kräver jag det.

läser man det senaste inlägget från istället för så verkar det vara minst sagt skitzofrent wink.gif lite läskigt faktiskt wink.gif
krister
istället för
Det är PM som har kommit till mej och jag ser inge fel i att lägga ut dom! Ingmar kan säkert kontrolera dess äkthet.
silos
CITAT (Bettson @ 11-08-2005, 13:03)
Fullkomligt vidrigt är det att någon försöker roa sig på andras bekostnad genom att skapa konflikter.

Det behöver rensas riktigt ordentligt. Jag tror också att det är viktigt att alla, för att alla skumma misstankar och känslor som har blivit, får reda på vem idioten är som driver med oss.

Om Ingemar bara stänger av någon så förblir många obehagskänslor kvar i forat. Nu behöver skiten upp i ljuset ordentligt.

Vi behöver få veta vem "i stället för" är mera och hur många nick denna person verkligen har. Det kan vara åtskilliga. Väldigt vanligt vid trolling är ju att personer börjar argumentera med sig sjävla i hätska ordalag för att få andra att haka på.

Namnet behöver jag inte veta men jag vill veta vilka nick som är samma som "i stället för".

mad.gif mad.gif mad.gif

Jag skulle mer än gärna veta vem denne person är och varför han/hon håller på det viset ohmy.gif
istället för
Solis det får du inte jag skriver inget mera nu hej då alla.

Kommer inte att skriva något mera jag lovar.
Zarah P

I sådana fall är det mer än i princip brottsligt - det ÄR olagligt.
Ärekränkning och möjligen också brott mot PUL...
Synnerligen straffbart i bägge fallen. Hoppas att detta kan få personen ifråga att ta sitt förnuft tillfånga och radera sitt otrevliga inlägg...!
Tropeden
CITAT (Zarah P @ 11-08-2005, 13:37)

I sådana fall är det mer än i princip brottsligt - det ÄR olagligt.
Ärekränkning och möjligen också brott mot PUL...
Synnerligen straffbart i bägge fallen. Hoppas att detta kan få personen ifråga att ta sitt förnuft tillfånga och radera sitt otrevliga inlägg...!

Copycat 2 finns registrerad och jag har tidigare fått PM (snällt sådant!) från den användaren. "Istället för" påstår ju att Pm:et är från copycat 2.
Därmed inte sagt att Istället för verkligen fått det.

Jag för min del har insett att jag hade fel om "istället för"s identiet.
Bettson
Vad jag kunde så så var copycat2 inte ens inloggad på morgonen när detta skrevs.

Det här är så sjukt så det stinker riktigt illa.

Får vi inte reda på vilka flera nick som i stället för har så kommer paranojan aldrig att släppa.

Alla kommer att misstänka alla och så skapas nya konflikter.

mad.gif mad.gif mad.gif
silos
CITAT (Bettson @ 11-08-2005, 13:42)
Vad jag kunde så så var copycat2 inte ens inloggad på morgonen när detta skrevs.

Det här är så sjukt så det stinker riktigt illa.

Får vi inte reda på vilka flera nick som i stället för har så kommer paranojan aldrig att släppa.

Alla kommer att misstänka alla och så skapas nya konflikter.

mad.gif mad.gif mad.gif

Just det:jag blev faktiskt livrädd att alla skulle tro att jag skulle vara istället för sad.gif

Eftersom jag är såååå glad för att kunna vara tillbaka som silos och jag har verkligen lärt min läxa om hur man skall vara på ett forum smile.gif
Bettson
CITAT (istället för @ 11-08-2005, 13:21)
Det är PM som har kommit till mej och jag ser inge fel i att lägga ut dom! Ingmar kan säkert kontrolera dess äkthet.

Äkta eller inte äkta. Det finns väl något som kallas upphovsrätt också.
pejori
tror "istället för" har rekord i raderade trådar på kort tid biggrin.gif biggrin.gif
inte illa pinkat av en "nybörjare" laugh.gif laugh.gif

tack ingemar wub.gif
silos
CITAT (pejori @ 11-08-2005, 14:01)
tror "istället för" har rekord i raderade trådar på kort tid biggrin.gif biggrin.gif
inte illa pinkat av en "nybörjare" laugh.gif laugh.gif

tack ingemar wub.gif

JAAAA:ett STORT tack även ifrån mig Silos wub.gif
farbror B

mad.gif mad.gif mad.gif

Kan vi inte också alla andra lära oss av det som hänt, så att vi inte..

1.medvetet skriver förlämpande saker. Finns ju ingen som helst anledning

2. klart och tydligt talar om , uifall någon trampar en på tårna
(encounter: nu gör du mej illa! Jag vill inte att du gör mej illa!)

3. Ber om ursäkt om vi skojat för mycket.

kristerh
CITAT (farbror B @ 11-08-2005, 14:09)

[/color][/b]

tycker jag låter som en bra idé.
krister
netaave
Bra skrivet farbrorn!
Jag har en åsikt till och det gäller också avstängningar, om man blivit avstängd från forumet så finns det en orsak till det, och då tycker jag att man inte ska kunna komma tillbaka utan att först haft en dialog med moderatorn. Denne ska alltså kunna se till att just den datorns användare inte kan logga in före det. Är detta för krångligt?

Sen vill jag också klargöra att jag har inget personligt emot dig "silos", och jag skriver inte det här med tanke på dig. Har inte läst och vet alltså inte varför du blev avstängd. Och det här gäller ju uppenbarligen fler.
Zarah P
CITAT (kristerh @ 11-08-2005, 14:22)

[/color][/b]

krister

Jag också!
Bra skrivet, Farbror B!
*gör en enkvinnas-vågen*
Bettson

mad.gif  :angry:  :angry:

Kan hålla med dig om det. Men jag tror inte det räcker.

Alla kan tända till då och då och ha en dålig dag.

Men vissa här inne skulle aldrig be om ursäkt. Dom har tyvärr inte lärt isg det.

Vem det är som sitter och driver med oss. Förmodligen någon som är så förslagen att alla skulle se ut som fiollådor i ansiktet när identiteten kommer fram.

För mycket gammalt groll som nog inte kommer bort på annat sätt än att samtilga trolling- nick försvinner och att vi också får reda på vilka nick.

En hel del kommar annars att känna sig oskyldigt utpekade vilket jag tycker at de inte skall behöva göra.
pejori
CITAT (kristerh @ 11-08-2005, 14:22)

[/color][/b]

krister

håller helt med smile.gif
pejori
CITAT (Bettson @ 11-08-2005, 14:29)
[/color][/b]

Men vissa här inne skulle aldrig be om ursäkt. Dom har tyvärr inte lärt isg det.

Vem det är som sitter och driver med oss. Förmodligen någon som är så förslagen att alla skulle se ut som fiollådor i ansiktet när identiteten kommer fram.

För mycket gammalt groll som nog inte kommer bort på annat sätt än att samtilga trolling- nick försvinner och att vi också får reda på vilka nick.

En hel del kommar annars att känna sig oskyldigt utpekade vilket jag tycker at de inte skall behöva göra.

det är svårt att ta bort dom.
det kan vara flera användare som har samma dator, men olika nick smile.gif smile.gif
det jag reagerade på var att det inte fanns något i det så kallade PM-et som visade att det VAR skickat från någon... ingen adress eller nått användarnamn. unsure.gif
tror "istället för" skrivit det själv för att skapa bråk. mad.gif
men jag håller med...fram med nicken så ingen känner sig utsatt sad.gif
silos
CITAT (pejori @ 11-08-2005, 14:34)
CITAT (Bettson @ 11-08-2005, 14:29)

[/color][/b]

det är svårt att ta bort dom.
det kan vara flera användare som har samma dator, men olika nick smile.gif smile.gif
det jag reagerade på var att det inte fanns något i det så kallade PM-et som visade att det VAR skickat från någon... ingen adress eller nått användarnamn. unsure.gif
tror "istället för" skrivit det själv för att skapa bråk. mad.gif
men jag håller med...fram med nicken så ingen känner sig utsatt sad.gif

Först var jag här som Solis;som jag alltid använder inom forumvärlden.Blev utestängd och kunde inte längre komma in på Solis namn;så jag tog till namnet Groowymama och blev i sinom tid åter igen uttäng och det med RÄTTA eftersom jag då inte ännu hade lärt mig någonting om hur man skall vara inom forumvärlden!!!

Jag lovade att aldrig mera komma tillbaka men kom ändå tillbaka som Silos så där efter en månad och jag hade varit dagligen inne och läst i olika trådar och då ville jag tillbaka hit igen smile.gif wub.gif smile.gif

Varför vill jag vara här som inte skriver i de andra avdelningar!?!
Det är att jag tycker om att skriva läsa undra etc...och så tycker jag väldans mycket om att titta på alla de fullständigt underbara bilder av natur blommor djur....

Sist men inte minst:härinne finns det härliga människor även fastän det hettar till då och då wub.gif wub.gif wub.gif

Kan jag köpa en digital kamera en dag och en egen dator så kommer jag att ha en hel annat att skriva om härinne och även visa bilder men till dess är jag på just Småpratet wub.gif
birgitek
CITAT (pejori @ 11-08-2005, 14:34)
.

tror "istället för" skrivit det själv för att skapa bråk. :

Det tror jag också!
Inte var det Copycat, hon uttrycker sej inte alls på det viset!

Vem är då "i stället för" ? Jag har mina misstankar om en forumist som det gått helt överstyr för, men nämner inga namn eftersom jag kan ha fel.
Vore skönt att veta
Birgit Ek
silos
CITAT (netaave @ 11-08-2005, 14:24)
Bra skrivet farbrorn!
Jag har en åsikt till och det gäller också avstängningar, om man blivit avstängd från forumet så finns det en orsak till det, och då tycker jag att man inte ska kunna komma tillbaka utan att först haft en dialog med moderatorn. Denne ska alltså kunna se till att just den datorns användare inte kan logga in före det. Är detta för krångligt?

Sen vill jag också klargöra att jag har inget personligt emot dig "silos", och jag skriver inte det här med tanke på dig. Har inte läst och vet alltså inte varför du blev avstängd. Och det här gäller ju uppenbarligen fler.

Jag är tacksam för dina ord eftersom jag suger fortfarande åt mig som en svamp och inbillar mig att ni andra tror att det var jag som är boven i dramat (min tidiga bardomstrauma som stökar till alltså) men idag börja jag tro att det finns verkligen goda människor i världen;jag har alltid velat tro dett men innerst inne har jag nog alltid misstrott människornas godhet sad.gif

Och detta har gjort att jag så mycket alltid skrivit om ovillkorliga kärleken eftersom jag själv har behövt lära mig detta.
pejori
CITAT (silos @ 11-08-2005, 15:25)
Jag är tacksam för dina ord eftersom jag suger fortfarande åt mig som en svamp och inbillar mig att ni andra tror att det var jag som är boven i dramat (min tidiga bardomstrauma som stökar till alltså)

det är bra att du inte gör dej själv " till ett offer" som bettson sa i en annan tråd. smile.gif smile.gif
alla är inte ute efter dej, och hittills har du klarat ditt återinträde galant. biggrin.gif
har du gett upp bloggis helt nu? silos smile.gif
silos
CITAT (pejori @ 11-08-2005, 16:01)
CITAT (silos @ 11-08-2005, 15:25)

Jag är tacksam för dina ord eftersom jag suger fortfarande åt mig som en svamp och inbillar mig att ni andra tror att det var jag som är boven i dramat (min tidiga bardomstrauma som stökar till alltså)

det är bra att du inte gör dej själv " till ett offer" som bettson sa i en annan tråd. smile.gif smile.gif
alla är inte ute efter dej, och hittills har du klarat ditt återinträde galant. biggrin.gif
har du gett upp bloggis helt nu? silos smile.gif

Jag är därinne och kollar då och då men det liksom händer inget därinne;jag så att säga känner mig ensam och det är så trist.
Bettson
Tre gräsliga trådar har Ingemar tagit bort idag. Det skall han ha stort tack för. Framförallt att han reagerade så fort.

Jag hoppas att du Ingemar får något napp snart, vilka fler nick som istället för har. Flera känner sig utpekade och det känns olustigt.

Upp med skiten i ljuset så vi får vara av med det här. Ser fram emot att få det ut världen.

Please
Fialotta
CITAT (Bettson @ 11-08-2005, 20:20)
Tre gräsliga trådar har Ingemar tagit bort idag. Det skall han ha stort tack för. Framförallt att han reagerade så fort.

Jag hoppas att du Ingemar får något napp snart, vilka fler nick som istället för har. Flera känner sig utpekade och det känns olustigt.

Upp med skiten i ljuset så vi får vara av med det här. Ser fram emot att få det ut världen.

Please

Håller med dig...vad bra att Imgemar har reagerat under dagen...någe
mysko är det ju som varit nu ett tag unsure.gif
pejori
visst är det mysko sad.gif
och någonstans sitter en odlamedlem, som i vanliga fall kanske är jättetrevlig och skrattar sig fördärvad över oredan h*n skapat mad.gif
Elanah
Oj så mkt känslor unsure.gif

Har inte sett några underliga trådar och är osäker på vad det hela handlar om. Däremot kände jag tydligt av alla "aggresioner" som förekom för ett tag sedan...
Hoppas allt har lugnat sig och vi kan få tillbaka vårt forum som skänker både glädje, kunskap och gemenskap.
Bettson
CITAT (Elanah @ 11-08-2005, 20:40)
Oj så mkt känslor unsure.gif

Har inte sett några underliga trådar och är osäker på vad det hela handlar om. Däremot kände jag tydligt av alla "aggresioner" som förekom för ett tag sedan...
Hoppas allt har lugnat sig och vi kan få tillbaka vårt forum som skänker både glädje, kunskap och gemenskap.

Tre stycken trådar har Ingemar raderat idag. Vad som stod i dom upprör många.
*Felix matte*
Fattar inte så mycket av vad som eg hänt eftersom jag haft vilodag idag... men det måste vara allvarligt eftersom Ingemar raderat trådar.
Tycker att det har blivit lite konstigt här på sistone...det "huggs" allt oftare och jag blir mer och mer försiktig med vad jag skriver och hur jag formulerar mig... kanske har det hamnat ättika eller citronsaft i vattenledningarna här o där unsure.gif sad.gif
*Felix matte*
CITAT (pejori @ 11-08-2005, 20:34)
visst är det mysko sad.gif
och någonstans sitter en odlamedlem, som i vanliga fall kanske är jättetrevlig och skrattar sig fördärvad över oredan h*n skapat mad.gif

Om det är så... då är det ju riktigt otäckt! sad.gif
renate
Vad har hänt här? har inte varit inne här sedan söndag. ohmy.gif
Susanna
Jag har bara varit inne kort på Odla idag och missat de trådar som raderats. Det är jag tacksam för. Det verkar ha gått överstyr rejält hos en medlem. Verkar helt sjukt av det jag kunnat läsa mig till här och i en annan tråd. Håller med er övriga att det är dags att dra fram allt i ljuset. Annars kommer det att förfölja många här under alltför lång tid.
Anki på Öland
Har jobbat idag så jag har heller inte läst någon av de raderade trådarna men håller med er om att allt borde få komma upp i ljuset. Allt för mycket spekulationer och antaganden kan drabba oskyldiga.
Anki
Betty
CITAT (Felix matte @ 11-08-2005, 21:25)
Fattar inte så mycket av vad som eg hänt eftersom jag haft vilodag idag... men det måste vara allvarligt eftersom Ingemar raderat trådar.
Tycker att det har blivit lite konstigt här på sistone...det "huggs" allt oftare och jag blir mer och mer försiktig med vad jag skriver och hur jag formulerar mig... kanske har det hamnat ättika eller citronsaft i vattenledningarna här o där unsure.gif sad.gif

Eller kan det vara det sura vädret...? En del blir väl griniga av regnet kanske? huh.gif
*Felix matte*
CITAT (Betty @ 11-08-2005, 22:10)
CITAT (Felix matte @ 11-08-2005, 21:25)
Tycker att det har blivit lite konstigt här på sistone...det "huggs" allt oftare och jag blir mer och mer försiktig med vad jag skriver och hur jag formulerar mig... kanske har det hamnat ättika eller citronsaft i vattenledningarna här o där unsure.gif  :(

Eller kan det vara det sura vädret...? En del blir väl griniga av regnet kanske? huh.gif

Ja så kan det ju också vara huh.gif sad.gif
fruberglund
Hoppas alla "troll" (OBS! Har INGEN koll på vilka som håller på med allt detta så jag anklagar ingen speciell) slutar upp nu annars kanske forumet stängs ner helt och hållet om det fortsätter i samma stil.

Ingemar har nog annat för sig än att vara polis, alltså radera inlägg och medlemmar osv. här på forumet varje dag.

Hoppas på trevligare stunder och trådar (som t.ex. sommartråden) här på forumet i fortsättningen smile.gif
Bettson
CITAT (fruberglund @ 11-08-2005, 23:02)
Hoppas alla "troll" (OBS! Har INGEN koll på vilka som håller på med allt detta så jag anklagar ingen speciell) slutar upp nu annars kanske forumet stängs ner helt och hållet om det fortsätter i samma stil.

Ingemar har nog annat för sig än att vara polis, alltså radera inlägg och medlemmar osv. här på forumet varje dag.

Hoppas på trevligare stunder och trådar (som t.ex. sommartråden) här på forumet i fortsättningen smile.gif

Jag förstår också att Ingemar har annat att göra.

men rensar vi bort samtliga nic som istället för har så är det nog lugnt 10-12 månader igen. Det är ungeför vad det brukar ta innan någon ny trollingidiot gör sitt intåg.

Jag tror nog att det vore värt det. Hur mycket som vi "normaltrevliga människor" än kommer överenns om att vi skall vara snälla så hjälper det ju inte.

Det är inte vi som triggar igång elendet utan någon dum dum idiot med utomordentligt dålig humor. Personen i fråga är dessutom empatiskt handikappad så man borde tycka synd om vederbörande men inte ens jag klarar av att hitta minsta lilla ursäkt. Så långt räcker inte ens min empati och det vill inte säga lite.

Viking sa att : den här tegelstenen bär jag med mig för att jag inte orkar kasta bort den. Att låta trollen härja är ungefär så. wacko.gif
silos
Jag måste bara passa på att säga att jag är faktiskt lite stolt över mig själv idag och vet ni varför!?

Ju; det är för att under tiden jag var borta härifrån så kom jag underfund med en hel del om mig själv, hur jag var här på forumet som Solis och Groowymama sad.gif

Jag tog verkligen alldeles för mycket plats och skrev om sådant som inte var av allmänt intresse och jag irriterade många många härinne sad.gif

Det jag är stolt över är att jag håller på att lära mig beteer mig annorlunda d.v.s att försöka hålla mig mer i bakgrunden och läsa och fundera i första hand och sen skriva om jag har någonting att säga

smile.gif wub.gif smile.gif

Så visst kan gamla hundar lära sig sitta (är 60 år)

Och jag vill verkligen be om ursäkt för all oreda som jag orsakade och speciellt be jag ursäkt för mina fula svordomar och att jag envisades så länge att ta så mycket plats!!!

Jag tycker om att vara här och vill fortsätta med det även i framtiden wub.gif wub.gif wub.gif
pejori
tror att ett sätt att döda troll, är att INTE SVARA PÅ INLÄGGEN!!!!!!
om ingen skriver i tråden självdör också bråken biggrin.gif
Bettson
CITAT (pejori @ 12-08-2005, 11:32)
tror att ett sätt att döda troll, är att INTE SVARA PÅ INLÄGGEN!!!!!!
om ingen skriver i tråden självdör också bråken biggrin.gif

Helt rätt Pejori!

Fast jag tror att det är klipulver på många tangentbord så det fungerar nog inte.

Ju högre adrenalinhalten stiger, så blir det någon automatdosering av klipulve,r så det kliar ännu mer.

Hur många inlägg börjar inte med...

Jag brukar inte skriva i sådana här trådar men nu måste jag bara få säga...

laugh.gif tongue.gif wacko.gif wink.gif
pejori
SÅ SANT Bettson sleep.gif sleep.gif smile.gif smile.gif
jag har börjat sätta mej på händerna när det kliar biggrin.gif biggrin.gif
Posse
CITAT (pejori @ 11-08-2005, 14:01)
tror "istället för" har rekord i raderade trådar på kort tid biggrin.gif  :D
inte illa pinkat av en "nybörjare" laugh.gif  :lol:

tack ingemar wub.gif

Hej, "istället för"!

Jag har ägnat mig åt båtliv en hel del på sistone och det verkar som om jag missat mycket här som kanske kunnat vara intressant att läsa, syftar särskilt på dina trådar som tydligen både skapades och raderades utan att jag såg dem. Alldeles speciellt nyfiken är jag på det PM från "Copycat 2" (vilken jag förmodar är identisk med "Copycat") som du tydligen fått - kanske vill du vara bussig PM:a det vidare till mig? unsure.gif

Och det vore intressant få veta vad det övriga raderade handlade om. rolleyes.gif
Posse

Att PM:et till "istället för" skulle vara en förfalskning tycker jag verkar mindre troligt. För mig framstår det som om Copycat övergått till "krypskytte", nu som version 2. Den som hävdar att det finns påfallande likheter mellan Copycat och Reserv utsätts tydligen för hatiska och hotfulla PM.
birgitek
CITAT (Posse @ 06-09-2005, 09:51)
[

QUOTE]
Att PM:et till "istället för" skulle vara en förfalskning tycker jag verkar mindre troligt. För mig framstår det som om Copycat övergått till "krypskytte", nu som version 2. Den som hävdar att det finns påfallande likheter mellan Copycat och Reserv utsätts tydligen för hatiska och hotfulla PM.

Att du inte ger upp!
Om någon har dubbla identiteter så tror jag att det för min del att det är du. Jag säger inte att jag vet, men jag har en stark misstanke att bakom signaturerna Posse och "iställetför" döljer sej samma person .
Birgit Ek
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon