Full version: Vindruva Schuyler
cleo
Hej alla,
Nu när det börjar gå mot hösten, har jag funderat på hur jag skall göra med min vindruvsplanta "Vitis Schuyler" har läst här i forumet att man hanterar olika plantor på olika sätt.
Ska man låta den vara och ej klippa ner den denna hösten eller vad?
Satte den i våras så det är första året och den har växt bra, har den i en stor kruka i ett kallväxthus.

Är det också ngn som har erfarenhet av denna sort om den ger ev bra skörd så småningom?

Cleo rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
Tesa
Jag har Schuyler...den är inte alls skött efterkonstens alla regler utan bara paniktillbakaskuren i fjol sommar...men den fick 3-4 klasar ändå trots att det bara var andra året...
I år har jag inte gjort nånting med den för jag har inte hunnit men det är flera klasar på gång...så den har nog potential om den får rätt vård..
Jag har den i kallväxthus men annars har jag egentligen inga råd att ge utan är lika nyfiken som du på HUR...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon