Full version: vilken överaskning
bonzor
Köpte denna som stickling på en blommaffär här i närheten för bara 15 kr.
Trodde aldrig att den skulle bli så här vacker, det ser ju ut som en ros och inte en pelargon smile.gif
Nån som vet vad den heter?
Det enda jag vet är att det är en hängpelargon.
Maria i Helsingborg
OJ&WHAO! *har i övrigt inget att tillägga*
Margith
Med största sannolikhet är det en Millfield Rose som du har köpt.
Visst är den läcker?
Hälsningar
Margith
Sulawesii
Den överraskningen gick inte av för hackor!! Ojojoj.....
dragonbeauty
Ooo jag som är en rosälskare av stora mått blev verkligen avis nu! Minirosorna trivs ju inte inne, men denna pellis skulle ju vara perfekt!! Är dom lätta att få tag på, nån som vet??
CarMa
Tycker inte bladen stämmer med Millfield Rose.
Vet inte vad det kan vara heller.
Denna bilden är en Millfield Rose från AoT:s pelargonlista.
indypindy
CITAT
Ooo jag som är en rosälskare av stora mått blev verkligen avis nu! Minirosorna trivs ju inte inne, men denna pellis skulle ju vara perfekt!! Är dom lätta att få tag på, nån som vet??

De är inte speciellt svåra att få tag på. "Min" handelsträdgård hade en hel drös sist jag var där... Fast de var ganska dyra istället. Roccoco är en annan rosenknoppspelargon. Den letade jag efter i evigheter innan jag fick en liten bebis i våras. Den passade på att blomma när jag var bortrest på semester mad.gif men nu har den knopp igen och jag längtar tills underverket slår ut wub.gif
bonzor
Jag tycker inte heller att bladen stämmer överens med min. Dessa är mer som en murgröna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon