onlyirishbiddy
Jag har 3 sparrisplantor i en stoooor pall som står på en yta som vi nu har bestämt oss för att ändra på, och för att grävare etc ska få plats måste vi flytta pallen! Det betyder att jag måste gräva upp sparrisen (det går inte att flytta pallen för den har ingen botten....) och de är ju jättestora nu.
wacko.gif

Vad tror ni - kan de överleva en flytt (och sen en till om ett par månader....) - vad måste jag tänka på i så fall, eller är de dödsdömda....?

sad.gif
Susanna
Hej!

Har sökt lite men hittar tyvärr inget svar på din fråga. Testa att maila Österlen Sparris, kanske kan de hjälpa dig. Österlen sparris
Susanne i Linköping
Enligt ett gammalt inlägg här på forumet går det att flytta så gamla sparrisplantor, men lätt är det inte. Stooora rötter. Kanske lite tidigt än, tråden jag läste var från oktober.

Länk till gammal sparristråd
onlyirishbiddy
Hej igen,

och ett STORT tack för hjälpen, särskilt med den gamla tråden. Jag tror nog nu det ska gå bra att flytta dem, genom att vi lyfter av pallen uppåt så blir det lättare att komma åt rötterna. biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon