gammelnalle
En död huggorm låg överkörd sad.gif på min grusväg häromdagen. Morgonen efter var den borta.
Jag har ett Ormvråkspar som seglar häröver alltsomoftast. Har tillochmed sett att de hade en ormliknande varelse i munnen när de flög. MEn de tar väl inte döda ormar???

Igelkottar har jag tyvärr inte. Men spår av räv och Grävling är inte ovanliga häromkring... kanske någon av dem har tatt den??

En tråkig sak med huggormarna på tomten (ja inte han med luva..) var att en hund blev biten i läppen när dess ägare var här och skulle plocka kyssebär (körsbär) det tog så pass illa att hunden (14år) dog av detta bett.

TRÅKIGT!! men jag tänker ändå inte jaga bort mina kryplingar!!

b
stina
Kråkfåglar???
Gossen Ruda
Hmm, kanske. För någon månad sen överraskade jag en ormvråk som höll på med att äta en snok. Jag hann tyvärr inte få upp kameran innan den såg mig och flög iväg, det hade annars kunnat blivit en fin bild på 15 meters håll. Resten av ormen låg kvar, jag bara flyttade undan den från stigen. Där låg den i nån dag innan den försvann. Ett par veckor senare hittade jag det rensade skelettet uppe på en sten i närheten. Ormskelett flyger inte och inga rovdjur sätter sig uppe på stenar och äter, bara fåglar.
Tesa
Bar inte tomtebobarnen fars besegrade orm till en igelkott??
kristerh
Ett myrsamhälle rensar ju en orm ganska snart, wink.gif
krister
zaaritha
Vråk, mård o kotte--äter både levande o döda ormar.
yla
ja grävlis me blir ju glad för lite orm i kosten o myrorna älskar ormkött
gammelnalle
Tack för alla svar.... inget säkert alltså, men det lär ha smakat pyton???

smile.gif
zaaritha
Nä--det smakade huggorm! rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon