fruberglund
Det här tycker jag är en rolig sida där man kan dra i en "knapp" och se hur mycket magen växer vecka för vecka.

Just nu är jag inne på vecka 27 fast den magen ser MYCKET större ut än min smile.gif

http://www.umm.edu/pregnancy/9monthmiracle.../fetaltool.html
kristerh
jag behöver inte dra i en knapp för att se min mage växa laugh.gif laugh.gif
krister
Biggan_
CITAT (kristerh @ 12-08-2005, 13:07)
krister

ohmy.gif laugh.gif laugh.gif
fruberglund
CITAT (kristerh @ 12-08-2005, 13:07)
krister

Du är då för rolig Krister *asg* biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif
Fabulus
I vecka 27 kunde jag ha kafferep på min mage.... I vecka 40 en hel Nobelmiddag och jag hade inte sett fötterna på 3 månader. Fast dom var ju andra sidan två och dessutom stora tvillingar. Lycka till!
SaraS
Hmm, jag som är i vecka 12 har större mage än på bilden, men det är ju semestern som ryms där... biggrin.gif
Betty
Den där magmätningen är ju bara hur missvisande som helst! huh.gif
Ingen alls hänsyn är ju tagen till det faktum att blivande mammor är olika långa och att man blir olika tjock vid olika graviditeter.

Åtminstone jag har inte varit lika tjock varje gång det har varit dax att åka till BB.
Vid min 1:a graviditet gick jag upp 10 kg och såg fullgången ut när det var dags, dottern vägde 3,9 kg.
Vid min andra grav. gick jag bara upp 7 kg totalt och såg ut som om jag var i högst 5:e - 6:e månaden när jag kom till BB trots att jag var fullgången, sonen vägde 3,1 kg.
Tredje och sista gången gick jag upp totalt 8 kg, blev bara lite lagom tjock, sonen vägde 3,3 kg.
Som synes faller påståendet att man föder större barn allt eftersom man går igenom fler graviditeter.

Törs knappt tala om att jag rökte hela 1:a grav. och ändå blev första barnet störst...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon