netaave
Vi ska ha en liten mini"semester"
Cityfest i Gävle, marknad i Bollnäs och crusing i Söderhamn på lördag.
Nån sorts hembygdsjippo i Sikhjälma och eldfest i Österby på sönd.
Tror ni jag är trött på måndag, första arbetsdagen? laugh.gif
Bjäbban
Lördag ska jag rida Hurra!!:wub:
Söndag är jag bortbjuden på midag hos "mina uppfödare" (mina föräldrar alltså) biggrin.gif
Rossi
Låter trevligt!

Själva har vi ingenting alls inplanerat i helgen och det ska bli så skönt att bara ta det lugnt och pyssla inomhus och i trädgården. Veckan som har varit har varit ganska hektisk och jag har haft fullt upp även om det har varit med trevliga saker.
birgitek
Ikväll ska jag äta kräftor och dricka ett par glas gott vitt vin tillsammans med min man. Resten av helgen har tänkt trädgårdsarbeta (hoppas bara det blir hyfsat väder ), flytta lite perenner samt planera nästa års projekt, en sandstrandsrabatt med sten och olika gräs.
Birgit Ek
kristerh
Jag skall gå på auktionsvisningar, stockholms auktionsverk öppnar för säsongen, och när jag ändå är på visning kollar jag in på metropol på visning.
krister
Castea
Inget planerat förutom i kväll då vi ska ut på kinarestaurang. Extremt sugen på friterad kyckling och sötsur sås är jag. Och så serverar de underbart god kokosglass som dessert, serverad i ett halvt kokosnötskal. smile.gif
silos
I morgon kommer ex.make nummer 1 på besök med våran äldsta son och det ser jag framemot wub.gif

Annars är jag hundvakt åt min dotters vovvar tills söndag kväll och det tycker jag mycket om wub.gif

Så fortsätter jag med att göra kuvert av tapetprover;har nog klippt ut över 1000 tusen kuvert hitintills biggrin.gif
Betty
Jotack, det blir ganska fullt av aktiviteter i helgen. Ikväll ska vi på 50-årskalas hos min syster. I morgon blir det trädgårdsvandring (STA) hos bl.a. Bjursberit. På söndag håller Luleå trädgårdssällskap växtmarknad vid Hertsö kolloniområde så dit måste jag förståss och fynda lite. smile.gif Dessutom ska jag försöka kila in ett besök hos min äldste son nån av dagarna, skulle behöva hinna med att veckohandla och städa huset med. huh.gif
Som sagt, ganska fullt upp i helgen... rolleyes.gif biggrin.gif
stennie
På söndag ska jag på barndop sleep.gif
Mitt lilla barnbarn Nathaniel ska döpas smile.gif

Världens sötaste !!!!
Gillan
Vad avundsjuk jag blir på en del av er wub.gif

Vi ska "bara" måla och måla och måla.......... sad.gif Vi börjar bli lite trötta nu wink.gif .Men bättre tider kommer rolleyes.gif rolleyes.gif
ninnisky
Funderar på att åka till Ödenäs (hem till byn) i morgon. Det är hemslöjdsdag där. Om vädret tillåter blir det nog en kanottur också tillsammans med barnbarnet wub.gif
yenny
Vi ska nog mest fira att vi blivit med bil smile.gif Åka och handla utan att be någon om hjälp!
Sen så ska vi på middag också hos killens moster.
Och jag ska ladda inför att börja jobba på måndag sad.gif
netaave
Jag glömde ju att vi ska på Rhapsody in rock i kväll, just nu vräker det ner här men stan har tydligen klarat sig.
Ska bli intressant och se om dom gör något till åminnelse av Charlie Norman (han dog i natt)
Håll tummarna för att det blir uppehåll!
*Felix matte*
Håller tummarna för regnfritt för er Neta.

Vi planerar sällan något... det får bli som det blir...men kaaanske en resa till Narvik... får känna efter hur det ligger till med "broskräcken" så får vi se. tongue.gif
netaave
Regn blev det, men det märkte vi knappt, Nanne, Shirley, Peter J, och galningen från Parlamentet åsså Jan Åström, vilken show.
Har jag glömt nån, det har jag säkert, är "berusad" fortfarande (av musiken)
Nu ska jag surfa runt lite snabbt och sen sooova.
fruberglund
CITAT (Castea @ 12-08-2005, 15:11)
Inget planerat förutom i kväll då vi ska ut på kinarestaurang. Extremt sugen på friterad kyckling och sötsur sås är jag. Och så serverar de underbart god kokosglass som dessert, serverad i ett halvt kokosnötskal. smile.gif

Ahhh, vad sugen jag blir på friterad kyckling med sötsur sås....fy på dig att fresta en gravid kvinna så smile.gif

Tyvärr blir det lugnt i helgen, mannen har åkt iväg på bilträff och kommer inte hem förrän söndag eftermiddag så jag får väl gå här och skräpa.

Ska nog till svärföräldrarna och äta middag på söndag iofs.

Annars får jag väl försöka göra såna där tråkiga saker som att städa, tvätta osv.
Annlo
CITAT (netaave @ 13-08-2005, 00:24)
Regn blev det, men det märkte vi knappt, Nanne, Shirley, Peter J, och galningen från Parlamentet åsså Jan Åström, vilken show.
Har jag glömt nån, det har jag säkert, är "berusad" fortfarande (av musiken)
Nu ska jag surfa runt lite snabbt och sen sooova.

Ja det skulle väl vara han på piano, Robert någonting.... Han är ju också rätt ok! laugh.gif

Jag för min del jobbar natt hela helgen och har haft släkten här på fika idag så nu ska jag snart iväg igen och köra ännu ett natt pass!!
Snöflinga
Ingen som tittar på V.M. wub.gif
gammelnalle
CITAT (Snöflinga @ 13-08-2005, 22:07)

VM???

Inte i handboll väl?? Jag hörde att kineserna inte får vara med i handboll eller fotboll.
Så fort de får en hörna, öppnar de restaurang där!!!

biggrin.gif laugh.gif smile.gif rolleyes.gif

PS Jag äter OFTA och gärna på Kinarestaurang

b
Castea
CITAT (fruberglund @ 13-08-2005, 08:38)
CITAT (Castea @ 12-08-2005, 15:11)
Inget planerat förutom i kväll då vi ska ut på kinarestaurang. Extremt sugen på friterad kyckling och sötsur sås är jag. Och så serverar de underbart god kokosglass som dessert, serverad i ett halvt kokosnötskal.  smile.gif

Ahhh, vad sugen jag blir på friterad kyckling med sötsur sås....fy på dig att fresta en gravid kvinna så smile.gif

Kan ju fresta dig mera med att säga att maten igår var utsökt god! tongue.gif
Och vid bordet bredvid satt en gravid kvinna. laugh.gif
netaave
CITAT (Annlo @ 13-08-2005, 16:37)
QUOTE]
Ja det skulle väl vara han på piano, Robert någonting.... Han är ju också rätt ok! laugh.gif

Jaså han, ja han var också där! biggrin.gif
netaave
En skön dag hade vi igår, för det första inte en droppe regn, bara det! rolleyes.gif
Vi for upp till Gävle och gick en runda bland marknadsstånden, handlade av min kryddleverantör.
Upp till Tönnebro för medhavd lunch, den rastplatsen måste ju vara en av dom bättre i landet den har ju allt, bad, lekplats, restauranger för allas plånböcker, butik, turistinfo, bensin, picknickställen både utan och med tak, raststuga, och denna sagolika miljö.
Sen åkte vi upp till Vallvik och träffade en kompis, där var det knatteturnering i fotboll och lite marknad, där gjorde vi en del riktiga fynd på en loppis, bl.a. en fönsterstjärna i glas för värmeljus för 5 kr ohmy.gif

Efter det då till Söderhamn för att kolla på crusing och träffa en kompis, Sirpa här på odla.
Massor av fina bilar och mopeder, kul är ocksåå att en del har tidsenliga tillbehör och kläder.
En "farbror" på en gammal Husqvarnamoppe hade unikaboxen på pakethållaren och en gammal Saab från 50-talet hade en lika gammal resväska, förmodligen gjord av pressad papp, på takräcket fastsatt med en "bläckfisk".
Bilder kommer i mitt eller Elles album inom kort.
Vi var ganska länge i Söderhamn och avslutade med att gå och äta kebab och surra en stund med kompisarna.
Vi stannade åter igen i Tönnebro på kvällen och drack det sista i kaffetermosen innan vi åkte tillbaka till Gävle på kvällen.

Visst är cityfester en folkfest, men fy vad tragiskt det är att se alla mer eller mindre berusade ungdomar.
Det var inte alls samma stämning som på dagen så vi for därifrån ganska snart.
Nanna
Denna helgen har varit den stillsammaste på hela semestern. Fick besök av ett par vänner hemifrån.

VM har jag hållt mig långt borta från... Visste inte ens att det var förrän i torsdags haha...
Berit
Lördag kväll var jag på kräftskiva för enbart tjejer. Mycket skratt och tok laugh.gif

I kväll gästspelar Estniska Nationaloperan Dalhalla med Puccinis Tosca, det ser jag framemot biggrin.gif
ah56
Jag har varit på bröllop i helgen och "gift bort" min äldsta dotter. Åååå vad jag har lipat. Det började redan klockan tio på förmiddagen då musikern kom och började öva på "deras sång" sen har jag lipat mig igenom vigsel, tal, bröllopsvals och tårtuppskärning. Som tur är vet jag vilken lipsill jag är så jag hade förberett med vattenfast mascara och näsdukar.
Men visst har det varit underbart, härligt och roligt också. Jag har sytt hennes klänning också och satt och gjorde den sista justeringen kvällen före.
Här är näst sista provningen. Och ,ja hon är gravid.
Rossi
CITAT (Snöflinga @ 13-08-2005, 22:07)

Jodå! Vi blev spontant inbjudna på fika hos grannarna i eftermiddags och jag var rädd för att vi inte skulle hinna hem till höjdhoppsfinalen men det fixade sig! smile.gif
*Felix matte*
CITAT (ah56 @ 14-08-2005, 19:58)
Jag har varit på bröllop i helgen och "gift bort" min äldsta dotter. Åååå vad jag har lipat. Det började redan klockan tio på förmiddagen då musikern kom och började öva på "deras sång" sen har jag lipat mig igenom vigsel, tal, bröllopsvals och tårtuppskärning. Som tur är vet jag vilken lipsill jag är så jag hade förberett med vattenfast mascara och näsdukar.
Men visst har det varit underbart, härligt och roligt också. Jag har sytt hennes klänning också och satt och gjorde den sista justeringen kvällen före.
Här är näst sista provningen. Och ,ja hon är gravid.

Känner igen detta... har också så lätt till tårar när det är dop,vigsel och liknande wub.gif

Så duktig sömmerska du är
*Felix matte*
Inget! Det blev inget gjort sad.gif jag har gått och gör så fortfarande på smärtstillande medikamenter... nästan outhärdligt ont i axel,arm och ner i skulderbladet mad.gif mad.gif mad.gif ... men, men...det kommer fler helger. smile.gif
Snöflinga
Jamen, Felix matte, vad är det som gör att du har så ont ? Känner starkt med dej och hoppas hjärtinnerligt att du blir bättre och sänder dej en stor försiktig kram därtill..............
pejori
denna helg har jag tagit det lugnt smile.gif smile.gif
har sågat och byggt två bokhyllor för att ha blommorna på och spikat ihop en säng till hundarna biggrin.gif biggrin.gif wub.gif
det blidde bra tycker jag wub.gif
Gillan
CITAT (pejori @ 14-08-2005, 23:42)
denna helg har jag tagit det lugnt smile.gif smile.gif
har sågat och byggt två bokhyllor för att ha blommorna på och spikat ihop en säng till hundarna biggrin.gif biggrin.gif wub.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif Ja, vi har också tagit det ganska lugnt. huh.gif
Har bara oljat, grundmålat och målat panelen till husets ena långsida
(typ 25kvadrat) wub.gif laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (Snöflinga @ 14-08-2005, 23:29)
Jamen, Felix matte, vad är det som gör att du har så ont ? Känner starkt med dej och hoppas hjärtinnerligt att du blir bättre och sänder dej en stor försiktig kram därtill..............

Tackar så mycket för den kramen wub.gif och tackar samtidigt också läkarvetenskapen som gör sitt bästa för att vi ska må bra
wub.gif

jo min kropp är lite skadad och därför kan jag råka ut för "bakslag" som detta.
pejori
CITAT (Evgeni @ 15-08-2005, 07:27)
spikat ihop en säng till hundarna biggrin.gif biggrin.gif wub.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

ja ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif vad skulle jag göra... smile.gif smile.gif
kom på att det bara är två veckor kvar tills jag får VALPAR!!! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
om allt går bra vill säga biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
är sååå nervös rolleyes.gif rolleyes.gif
bokhyllorna var bara för att kunna få plats med fler sticklingar laugh.gif laugh.gif
Gillan
Kul med valparna smile.gif Klart de måste ha en säng när de kommer.Vad är det för sort?
Du fyller halvsekel 13 dar före mig tongue.gif tongue.gif
pejori
CITAT (Evgeni @ 16-08-2005, 07:32)
Kul med valparna smile.gif Klart de måste ha en säng när de kommer.Vad är det för sort?
Du fyller halvsekel 13 dar före mig tongue.gif tongue.gif

det är schäfer/collie laugh.gif laugh.gif laugh.gif
trodde ett tag att det var försent för hanen, men det gick smile.gif smile.gif
väntan är oliiiidlig wub.gif
Gillan
CITAT (pejori @ 16-08-2005, 10:34)
CITAT (Evgeni @ 16-08-2005, 07:32)
Du fyller halvsekel 13 dar före mig tongue.gif  :P

det är schäfer/collie laugh.gif laugh.gif laugh.gif
trodde ett tag att det var försent för hanen, men det gick smile.gif smile.gif
väntan är oliiiidlig wub.gif

ÅÅh.. Schäfer har jag älskat sedan jag var ca fem år gammal, då jag första gången träffade på ett par.Collie är också en favorit.Har doch aldrig haft hund.Är alldeles för bekväm.I mina ögon är det samma ansvar som man har till barna.Och barna räcker för mig wub.gif rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon