Full version: Jättespindel!
nilla
Fick en chock i går när jag mötte den här på min toalett på kolonin... förmodligen den största spindel jag sett utanför Skansen. Uppskattade kroppens längd till knappt 2cm men det kan ha varit mindre också... blev lite för skärrad för att hämta måttband. Fixade att hämta kameran i alla fall.
Vad kan det vara för sort?

Pastillen
Det är en vanlig husspindel.
Jag har själv aldrig stött på en så stor men jag har bekanta som har berättat om sådana som de först trott var möss!
De kan bli större...
Sök på näten om mer fakta om du är intresserad.
Tänk på att ju större spindel desto färre myggor etc...
yla
precis va rädd om den
nilla
Tack Pastillen!
Ja, det verkar stämma bra... såna har jag ju sett förut men inte så stora. Hoppas den inte växer till sej mer.
Så länge den håller sej hyfsat ur vägen lär den få stanna ( vet inte hur jag skulle våga plocka bort den)

Bra att den ta mygg ... undrar om det är tack vare den jag har så lite getingar också tongue.gif
kristerh
CITAT (nilla @ 13-08-2005, 10:26)
Hoppas den inte växer till sej mer.

Den kan bli rejält stor wink.gif
krister
Monarda
Och speciellt dom stora honorna kan bitas så att det känns.
zaaritha
Trodde att enbart korsspindlar och lockespindel bits!?
Monarda
Jag har än en gång läst i Lars Imbys utmärkta bok 'Trädgårdens djur' om detta. (Snart blir man väl anklagad för att göra reklam). Gudskelov har jag själv inte råkat ut för någon ilsken hona, i alla fall ingen spindel. biggrin.gif
humla
brrr, hoppas man inte råkar på någon sådan rolleyes.gif
nilla
CITAT (Monarda @ 13-08-2005, 23:56)
Och speciellt dom stora honorna kan bitas så att det känns.

Nej usch! Jag har redan infört rallytempo vid toalettbesöken - hur ska det nu gå? tongue.gif
Kakaduan
Ja, hualigen! De där är rysliga! Själv har jag med hypnos och ren och skär envishet blivit av med min spindelfobi, men de där rackarna kommer jag aldrig att gilla! Hittar en och annan ibland i källaren och i mitt trädgårdsskjul. USCH!

Mamma är inte rädd - hon har tagit dem i handen ibland - och blivit biten. En gång i sommarstugan hörde föräldrarna något som lät - det var en stor husspindel som rusade runt på golvet.

Kakaduan
Ludvig Johansson
Jag tror jag ska hålla mig i fortsättningen...usch!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon