gammelnalle
Happy Left-Handers Day - August 13th

Jo så verkar det vara.... ta åt er och yrka på kaffe och tårta!!!
Kräv tårtgafflar som är vänsterorienterade!!! och sen kan de högerhänta pröva 'äta med dem..... smile.gif smile.gif smile.gif

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

För att läsa mer (engelska) : läs här.

Må så gott!!!
farbror B

Gäller det oss ambidextrösa också? wink.gif
pejori
trallala det är min dag idag biggrin.gif biggrin.gif rolleyes.gif
Biggan_
CITAT (pejori @ 13-08-2005, 11:37)
trallala det är min dag idag biggrin.gif biggrin.gif rolleyes.gif

Grattis pejori på vänsterhäntdagen laugh.gif
gammelnalle
CITAT (farbror B @ 13-08-2005, 11:34)

Gäller det oss ambidextrösa också? wink.gif

i dubbel bemärkelse!!!!!

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif (fast det betyder ju dubbelhöger...)

biggrin.gif biggrin.gif
Gillan
[I][FONT=Arial][SIZE=7][COLOR=purple]

WOOW! blink.gif JAG HAR NAMNSDAG laugh.gif

GRATTIS TILL MIG OCH ALLA ANDRA VÄNSTERHÄNTA tongue.gif
Sulawesii
Då ska jag gratulera sonen! Tonåring som han är kommer han att uppsatta det jättemycket...... blink.gif
Väl tillhanda kommer ju då mina två nybakade blåbärspajer!
pejori
undrar om man kan få regeringen att gå med på att göra den till röd helgdag och flaggdag? ohmy.gif ohmy.gif
tycker att vänsterhänta är värda det i en högerhänt värld biggrin.gif biggrin.gif rolleyes.gif
wolkenkrabber
CITAT (pejori @ 13-08-2005, 12:53)
undrar om man kan få regeringen att gå med på att göra den till röd helgdag och flaggdag? ohmy.gif ohmy.gif
tycker att vänsterhänta är värda det i en högerhänt värld biggrin.gif biggrin.gif rolleyes.gif

vi behöver inte mer, det är ju beisat att vi vänsterhänta är smartare än högerhänta wink.gif eller nått

tack för tråden nalle, hade ingen aning
Anma
Grattis till mig också då... tongue.gif
Virgo
Tur att alla andra dagar som är kvar är till oss högerhänta! tongue.gif
Annlo
CITAT (pejori @ 13-08-2005, 12:53)
undrar om man kan få regeringen att gå med på att göra den till röd  helgdag och flaggdag? ohmy.gif  :o
tycker att vänsterhänta är värda det i en högerhänt värld biggrin.gif  :D  :rolleyes:

Vi behöver abselut en till röd dag för att vila upp oss efter semestern.... wacko.gif biggrin.gif

Ja, grattis på MIG då!!!! sleep.gif

Ni vet väl om att Einstein också var vänsterhänt?? sleep.gif
råse-marie
Å mig...... rolleyes.gif
mayababy
Hade jag ingen aaaaaning om faktiskt!! laugh.gif Grattis till mejsjälv och alla andra vänsterhänta!! Viktig dag tycker jag faktiskt, vi vänsterhänta blir ständigt bortglömda...fast min teori är att av "motgångar" blir man smartare...så TACK till alla högerhänta produkter i en högerhänt värld...jag har överlistat er alla!!! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Eva i Skåne
Här har ni en vänsterhänt (högerhandsskrivande) till.

Hade ingen aning om att vi har en egen dag, men det kan man väl slicka i sig tongue.gif rolleyes.gif
HippieSpellan
hihi grattis i efterskott på er, själv är man näst intill förlamad i vänsterhanden, har ingen finmotorik alls, det bara fiplar på laugh.gif laugh.gif laugh.gif
*Felix matte*
Får säga ett försenat Grattis till er alla och också till maken som är högerhandsskrivande Vänsterhänt wub.gif
Jill-Ulrika
Vad nu har jag alltså missat en bra anledning att bli bortklemad rolleyes.gif
AnnammA
Hej!

Vet ni om att det finns de som både är höger- och vänsterhänta???!!! rolleyes.gif

Hälsn

AnnA
solkatten
Jag är både vänster- och högerhänt.

Och min födelsedag är 13 augusti !!
gammelnalle
CITAT (solkatten @ 15-08-2005, 13:19)
Jag är både vänster- och högerhänt.

Och min födelsedag är 13 augusti !!

grattis i efterskott.... i DUBBEL BEMÄRKELSE... smile.gif smile.gif smile.gif

och till dig och AnnA
CITAT
AnnammA Skickat den 15-08-2005, 10:07
--------------------------------------------------------------------------------
Hej!

Vet ni om att det finns de som både är höger- och vänsterhänta???!!!  

Hälsn

AnnA  

jo det var nog det som farbror B hänvisade till... det heter

AMBIDEXTER

som ju betyder två-eller dubbelhöger....

http://www.google.se/search?q=ambidexter&h...v&start=10&sa=N för dig som är mer intresserad av detta fenomen som DRABBAR 2-3% av oss...

inte alltid (men ofta) bra... de har ibland bl.a. svårt att skilja på höger och vänster...

ALLA som känner igen sig räcker upp HÖGER hand!!"

Fel fel fel... den andra handen!!

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

b
lavendel2
Hej!
Jag var vänsterhänt tills jag började småskolan...men då på 50-talet var det nästan skamligt...så jag lärde mej skriva med höger hand!
Nu gör jag sånt som jag lärde mej innan jag började skolan med vänster hand...resten med höger!
Och ja...jag har svårt att skilja mellan vänster och höger...måste känna efter lite! tongue.gif
Lavendel
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon