De är ju mikroskopiska, kom upp på tredje dagen redan... När ni omplanterar dem, gör ni det i tussar då som t.ex lobelia, eller ska de sättas en å en i varsin kruka? (då får jag nog ta fram förstoringsglaset )
Hur är de i övrigt? känsliga på något sätt? det är första gången jag sår dessa...
Mvh ZaraP
Betty
10-04-2003, 13:03
Hej! Jag har åxå sått strandkrassing för första gången i år. Jag sådde "violet queen", den är lila. På min fröpåse står det: Förkultur i början av april.Så 5-10 frön/6cm-kruka. Utplantering när krukan är helt täckt av blad. Eller så glest på växtplatsen, gärna i små tussar. Sådjup 0,5 cm, behöver ej gallras. Jag sådde min strandkrassing redan 15/3, ca 10 frön i varje kruka, det var kanske en aning för tidigt. Dom kom åxå upp på tre dagar, och nu har jag fina små tussar i krukorna. Jag kommer inte att plantera om dem.
ZaraP
10-04-2003, 19:14
Guskelov att man slipper plantera om de små liven en och en...
Jag har den vita sorten, som jag ska ha i min "vita rabatt" som marktäckare! Lila strandkrassing låter också fint...hmmm
ZaraP
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.