Karin zon 6
Jag har en lååång och brant vägslänt som precis blivit klar. Den består alltså i dagsläget av enbart jord och lera. Vore tacksam för tips om växter (perenna) som klarar av att fastna i slänten, som inte är särskilt kräsna när det gäller jordtyp och som dessutom växer bra i zon 6. Jag har dessutom inte tid (eller lust) att plantera hundratals plantor utan växter som är tacksamma att så från frö vore enklast.

Jo, jag vet, det är inga små krav jag har men optimisten i mig hoppas att jag kan få se lite annat än gräs och tistlar varje gång jag kör in på tomten!

/Karin
Fenja
Kolla lite i Kerstin z5-6 album så kan du kanske hitta något du gillar.
Mvh
Fenja
solkatten
Jag har för mig att Allt om Trädgård (senaste numret) har en artikel om att plantera i slänt.
Karin zon 6
Tack! Jag ska kolla både Kerstins foton och Allt om Trädgård.

Jag har börjat fundera på om akleja skulle kunna fungera. Vad tror ni?
gunnevi
Aklejor är perfekta. Behöver egentligen bara sås en gång, sedan fröar de av sig och kommer upp i nya färger och former. De självsår sig precis där de vill och kanske inte alltid där du vill men om du är lika anpassningsbar som aklejorna kommer ni att få en underbar framtid tillsammans.
Gunnevi
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon