Full version: Hur gr jag sen?
stina
Tidigare i somras sdde jag:

Kantnepeta
Bl bolltistel
Digitalis
Kaskadvallmo

Dom har grott fint och nu i helgen satte jag om dom i egna krukor med gosig plantjord. Placerade krukorna i en pallkrage med nt och fiberduk ver fr att dom frhoppningsvis ska vxa till sig.

Min frga r:

Ska jag plantera ut dom senare i hst eller ska jag grva ner krukorna i pallkragen ver vintern och plantera ut dom i vr. Vilket r bst??
kerstin z5-6
Digitaliserosetterna kan i o fs planteras ut nu -men alla mr bra i nedgrvda i pallkrage jord
ver vintern
Str den s till att vrsolen inte brnner dem fr tidigt r det nnu bttre biggrin.gif
Ulla-Stina2
Aprop rosetter: sjlvsdda digitalisrosetter i rabatten, liksom vallmobbisar, klarar vl sig sjlva och kommer nsta r??!

Fr vrigt har jag en pse fr till riddarsporrar (perenna). Kan jag s dem nu och hur ska de behandlas?

hlsn Ulla-Stina i ALingss
kerstin z5-6
Rosetterna klarar sig oftast
Du kan s dem snart o grva ner krukorna -de gror i vr
Men du kan ven vnta med sdden -s senare i hst eller vinter o stlla ut dem d
De r varmgroende o kommer att brja vxa nr tempen blir + igen -Du ska tcka frna ltt -de gror bst mrkt
stina
CITAT (kerstin z5-6 @ 14-08-2005, 11:33)
Digitaliserosetterna kan i o fs planteras ut nu -men alla mr bra i nedgrvda i pallkrage jord
ver vintern
Str den s till att vrsolen inte brnner dem fr tidigt r det nnu bttre biggrin.gif

OK - d tror jag att jag lter allihopa st kvar i pallkragen ver vintern. Dr digitalisen ska st r det upptaget just nu..... (sg var det INTE r upptaget wink.gif )

/Stina
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon