blommarie
Hej!
Jag undrar om någon kan rekommendera en handelsträdgård, i närheten av Lund? Har tänkt köpa ett presentkort till en god vän men vet inte var.Bor själv i andra änden av landet...
Tack på förhand smile.gif
Mary Lou
Tirups örtagård kanske?
Jättetrevligt ställe.

http://www.tirupsortagard.se
Näcken
Tirup är trevligt, bra cafe, där finns massor av örter, men begränsat av annat och lite dyrare än FLyinge, c:a 1 mil söder om Lund

Flyinge Plantskola, en klar favorit stor sortering, ligger 1,5 mil nordost om Lund, har bra plantor, kunnig personal och bra beskrivningar
FLyinge plantskolas hemsida

Löddeköpinge plantskola är fin, ligger 1,5 mil från lund utmed E22:an, bra fina stora perenner. Mina pioner blommade första året och i år blommade de ritkigt fint.
Rossi
Skåneplantor, i Staffanstorp, Åkarps Allväxtcenter i Åkarp, ÖSPAB precis utanför Lund mot Hjärup till. Och, som sagt, Flyinge Plantshop.
Susanna
Mitt inne i Lund finns en jättetrevlig trädgårdbutik med ett bra utbud, främst av fröer, lökar och verktyg dock. Lilla Fiskaregatans trädgårdsbutik.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon