Caiza
Jag satte ner perennaknölar i våras och fänrikshjärtat har vuxit jättemycket, samt lite snett, undrar om det går att dela på den och vrida till den redan nu el är det bättre att vänta till nästa vår eftersom den är så pass ung?

Hälsn Catta
Gåsis
Fänrikshjärtat är glad och växtvilig och kan nog både flyttas och delas när man själv vill.

/Åsa
Caiza
Tack för svaret, då ska jag passa på att göra det innan vintern kommer.

Catta biggrin.gif
Ewa L
Tänk bara på att just Fänrikshjärta har känsligt rotsystem. Du får vara lite varsam och ta ganska stor jordklump bara.

Sedan har jag funderat vad du menar med att den har vuxit snett? Och hur du skall "vrida till den"?? tongue.gif
kerstin z5-6
Och bor du i z5-6-7 -delas o flyttas perenner senast augusti -efter det är det ett vågspel -vår sommar går bra -bara man vattnar nog mycket
Caiza
CITAT (Ewa L @ 16-08-2005, 16:14)
Tänk bara på att just Fänrikshjärta har känsligt rotsystem. Du får vara lite varsam och ta ganska stor jordklump bara.

Sedan har jag funderat vad du menar med att den har vuxit snett? Och hur du skall "vrida till den"?? tongue.gif

Vad jag menar med snett var att den växte så grenarna var mest utanför rabatten, om jag vände på den skulle hela växten hamna innanför "ramarna". Jag har gjort det nu och det verkar ha gått bra, passade på att flytta en annan blomma som stod lite tokigt, får väl hoppas att de klarar sig.

Catta
lilla mamma
Löjtnantshjärtat är känslig i rötterna.
Inte fänrikshjärtat som växer hur man än misshandlar den smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon