Caiza
Jag satte ner perennaknlar i vras och fnrikshjrtat har vuxit jttemycket, samt lite snett, undrar om det gr att dela p den och vrida till den redan nu el r det bttre att vnta till nsta vr eftersom den r s pass ung?

Hlsn Catta
Gsis
Fnrikshjrtat r glad och vxtvilig och kan nog bde flyttas och delas nr man sjlv vill.

/sa
Caiza
Tack fr svaret, d ska jag passa p att gra det innan vintern kommer.

Catta biggrin.gif
Ewa L
Tnk bara p att just Fnrikshjrta har knsligt rotsystem. Du fr vara lite varsam och ta ganska stor jordklump bara.

Sedan har jag funderat vad du menar med att den har vuxit snett? Och hur du skall "vrida till den"?? tongue.gif
kerstin z5-6
Och bor du i z5-6-7 -delas o flyttas perenner senast augusti -efter det r det ett vgspel -vr sommar gr bra -bara man vattnar nog mycket
Caiza
CITAT (Ewa L @ 16-08-2005, 16:14)
Tnk bara p att just Fnrikshjrta har knsligt rotsystem. Du fr vara lite varsam och ta ganska stor jordklump bara.

Sedan har jag funderat vad du menar med att den har vuxit snett? Och hur du skall "vrida till den"?? tongue.gif

Vad jag menar med snett var att den vxte s grenarna var mest utanfr rabatten, om jag vnde p den skulle hela vxten hamna innanfr "ramarna". Jag har gjort det nu och det verkar ha gtt bra, passade p att flytta en annan blomma som stod lite tokigt, fr vl hoppas att de klarar sig.

Catta
lilla mamma
Ljtnantshjrtat r knslig i rtterna.
Inte fnrikshjrtat som vxer hur man n misshandlar den smile.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon