pa kalmar
Idag behövde jag snabbt och enkelt en del torvmull och tänkte då köpa en sån där fyrkantig "bal" med torr torvmull. Eftersom jag har en Cheapy väldigt nära så åker jag dit och kollar. De har såna "balar" men det står på engelska vad det är i. Jag går in i butiken och frågar om det är torvmull i dom. Hon som står i kassan vet inte om det är torvmull utan vet bara att det är torv för rododendron vilket framgår på påsen. Ja då borde det vara naturell torvmull i mina ögon men om det var torvmull i kunde hon inte svara på. Jag blev inte speciellt förvånad att hon inte kunde svara på den frågan. En tidigare gån var jag där och var intresserad av en fotogenvärnare de hade. Dock var inget pris utsatt så de fick leta fram priset i datorn. När jag ser att de söker på gasolvärmare säger jag till att det är ju en fotogenvärmare som står där som jag vill ha priset på.
-Ja ja, inte vet jag om det är gasolvärmare eller fotogenvärmare, svara killen i kassan.
Nån som har liknande erfareheter på Cheapy?

Kanske nån som vet vad det är i den stora gula balen också?
jåj
Torv säljs i två varrianter, Naturell eller Gödslad och kalkad.
Till Rododendron används naturell ( billigast)

JÅJ
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon