LarsV
Så är man där igen. Köpa present till någon som man inte riktigt vet vad som passar. Något som är enkelt, men kanske inte så kul, är ju att ta en vända till Systembolage. Eller köpa en vas eller nåt.

Kreativa, inspirerande förslag mottages tacksamt.
solkatten
Vad har 40-åringen för intressen?
Har han några önskningar själv?
kristerh
En bra present om man inte känner personen så väl och förståss även om man känner personen är att köpa ett riktigt fint vin i lite dyrare prisklass, 100 kr och uppåt wink.gif
krister
Monica M zon 4
Bok, deckare eller faktabok (om han har nåt särskilt intresse).
Cd-skiva.
Biljetter till teater, konsert, sportevenemang eller liknande.
Ett presentkort på en hel- eller halvdagsutflykt. Ni skulle kunna tillbringa en dag tillsammans, käka lunch på nåt käckt ställe eller ha picnic, gå på museum eller kolla nåt annat som han tycker är roligt.
Rossi
En flaska whiskey kanske? smile.gif
Biggan_
Det beror ju helt på vad man är intresserad av. Har han trädgård kan man ge en växt som han kan ha glädje av många år. Man kan bjuda med han på en bowlingrunda med mat och dryck på ett inbjudningskort eller fotbollsgolf + picknick som är så populärt nu. En cd-skiva med en omtyckt artist kanske. Eller biljett till något som han är intresserad av.
Berit
Vår granne fyllde jämna år för någon dag sedan.

Vi köpte en stor pepparlax, som vi vet utav erfarenhet är jättegod + att han skall få fiska upp en regnbågslax från vår damm innan isen lägger sig.

Han var helt nöjd med den presenten tongue.gif
Gossen Ruda
Innan man köper ut sprit bör man kolla att sådant förtärs av mottagaren. Enda nyttan av sådant som jag skulle ha är till fönsterputsning. biggrin.gif
Tropeden
CITAT (Gossen Ruda @ 16-08-2005, 11:21)
Innan man köper ut sprit bör man kolla att sådant förtärs av mottagaren. Enda nyttan av sådant som jag skulle ha är till fönsterputsning. biggrin.gif

Dessutom bör man ha koll på om personen har alkoholproblem. Inte kul för familjen om en alkoholist får sprit. Pratar av egen erfarenhet. För min del skulle jag aldrig ens komma på tanken att ge alkohol i present.
Magdis
En vacker tavla kanske?
Kakaduan
- Presentkort till något trevligt evenemang eller någon restaurang.

- Champagne (om det verkar läge).

- Liten originaletsning om ni har något galleri som säljer grafik. Går att hitta jättefin originalkonst av lite mer okända konstnärer för en billig peng!

Kakaduan
Fialotta
CITAT (Tropeden @ 16-08-2005, 11:37)
CITAT (Gossen Ruda @ 16-08-2005, 11:21)
Innan man köper ut sprit bör man kolla att sådant förtärs av mottagaren. Enda nyttan av sådant som jag skulle ha är till fönsterputsning.  :D

Dessutom bör man ha koll på om personen har alkoholproblem. Inte kul för familjen om en alkoholist får sprit. Pratar av egen erfarenhet. För min del skulle jag aldrig ens komma på tanken att ge alkohol i present.

Samma här...inget altenativ alls smile.gif
annsve
Till kvinnor ger man ofta bort t ex ansiktbehandlingar odyl. varför inte ge mannen i fråga ett presentkort hos en massör eller floating om det finns i närheten.
netaave
Min man fick en korg med italienska delikatesser när han fyllde, det tyckte vi var en kul och lite läcker present, behöver ju inte bli så dyrt heller.
Vet inte var du bor men här i stan (Uppsala) finns en italiensk affär som säljer sådana korgar från hundralappen och uppåt.
LarsV
CITAT (solkatten @ 16-08-2005, 10:07)
Vad har 40-åringen för intressen?
Har han några önskningar själv?

Tja, hopplöst förälskad i Volvo Amazon med B18-motor (han har dock ingen själv vad jag vet, men det blir lite för mycket att köpa en sådan), maskiningenjör , småbarnsförälder som för inte så hemskt länge sedan flyttade till hus efter att under en period ha bott i lägenhet och dessförinnan i hus.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon