HönaBöna
Här är min nygrävda rabatt. Har planterat en Thuja på stam och två sockertoppar. Mer då?
Har en idé om att plantera kantnepeta utmed den bakre kanten, lägga sten runt Thujan, plntgera en klematis med klätterstöd i den bortre breda delen och kanske en pion. Har beställt allium i diverse storlekar också.
Vad tros om detta ? Vad kan man ha för lägre växt i framkanten ?

Nån som har lust till nåt annat planteringsförslag ?

Fenja
Vilken zom bor du i? Skriv gärna in det i din profil så är det lättare att svara.
Mvh
Fenja
kerstin z5-6
Kanske några bladväxter i roliga färger ?

heuchera tex

Gräs , Pulmonaria , Brunnera macrofylla mfl ?
HönaBöna
Jag bor i zon 4.

Gräs är ju fint, kanske nåt med vippor framåt höstkanten. Jag funderar på om jag har grävt den för smalt, 60 cm. Bör nog bredda den lite så att inte kantnepetan dränker sockertoppsgranarna.

Läste i Allt om Trädgård i en artikel där det var beskrivet hur man kunde plantera kantnepeta ihop med kärleksört så att kärleksörten kom upp och började blomma när kantnepetan gjort sitt. Och täckte fult visset. Låter spännande.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon