lavendel2
Hur kunde semestern gå så fort förbi??
Visst är mitt jobb helt okey..när man nu måste jobba..men jag vill inte!
sad.gif sad.gif
Undrar om det vore lättare om jag inte vore så förbannat plikttrogen när jag väl jobbar...ser och hör allt...och känner att jag måste ta hand om det! blink.gif
Snacka om personlighetsklyvning...den lättjefulla njutningsmänniskan som jag betraktar som mitt egentliga jag......och så den här präktiga arbetsmänniskan som dyker upp ...just nu strider dom med varann! smile.gif
Lavendel
Rossi
Ibland kan jag känna likadant men man får försöka att ta en dag i sänder och njuta av den fritid man trots allt har. Ta vara på helgerna, göra något kul både då och mitt i veckan. Unna sig lite så att det inte blir så jättestor kontrast mellan vardag och semester.

Om du har semesterdagar sparade så kan du ju ta ut lite till jul och nyår också. Just i år så är det ju en arbetsgivarjul men ofta går det att pyssla ihop en rätt lång ledighet med inte alltför många dagars semester.
lavendel2
Jo Rossi.. visst är det så....och jag kommer att vänja mej och ta vara på dom lediga stunderna som finns! smile.gif
Det är bara dom här första dagarna som är svåra....så jag kände för att få ur mej lite frustration! tongue.gif
Men ändå:Frihet är det bästa ting....som sökas kan all jorden kring...för den den rätt kan bära!(och det kan jag tongue.gif tongue.gif )
Citat ur biskop Thomas frihetsvisa.
Bettson
Tänk på att denna förskräckliga vecka, den första efter semestern är den vecka där det är som längst till nästa semester.

Så det kan egentligen bara bli bättre, jag menar för varje veckasom går närmar sig ju semestern, eller? wub.gif
lavendel2
CITAT (Bettson @ 16-08-2005, 18:23)
Tänk på att denna förskräckliga vecka, den första efter semestern är den vecka där det är som längst till nästa semester.

Så det kan egentligen bara bli bättre, jag menar för varje veckasom går närmar sig ju semestern, eller? wub.gif

Tack Bettson...ska tänka på det!!! tongue.gif tongue.gif tongue.gif
Reserv
Jag njuter av tanken att jag sparat en veckas semester som läggs vid jul/nyår, på så sätt får man en liten 2 veckors semester tongue.gif
Rossi
CITAT (Reserv @ 16-08-2005, 18:27)
Jag njuter av tanken att jag sparat en veckas semester som läggs vid jul/nyår, på så sätt får man en liten 2 veckors semester tongue.gif

Jag måste ju retas lite och berätta att jag har 10 veckors semester sparade + en veckas komptid! laugh.gif

Ska ta ut 7 dagars ledigt i november + lite till jul. smile.gif
Reserv
Du ska då va´värst Rossi tongue.gif
Rossi
CITAT (Reserv @ 16-08-2005, 18:32)
Du ska då va´värst Rossi tongue.gif

Ja, "det är inte lätt att va' ödmjuk, när man är ....."

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Jag har jobbat i 20 år på samma ställe så det kan ju låta mycket med 10 veckors sparad semester men utslaget på så många år så är det inte så mycket varje år. Åren går .... smile.gif
Fabulus
En veckas frid kvar, sen åter till jobbet och dagens slit. Fast jag måste erkänna att det suger efter jobb, utmaningar och galenskap efter en sjukskrivning på 4 månader.

En vecka med blommor, jordsläpning och sedan 5 dagar i veckan på gatan, bland trashankar, horor och knarkare, jag längtar!
yenny
Ja visst går den fort semestern....kan inte påstå att jag tycker det är sådär jättekul att vara tillbaka... fast så hade vi också en jättejobbig vår med stora problem i personalgruppen... vi ska få handledning snart, så förhoppningsvis reder det ut sej.. fast ååå vad jag längtar till nästa semester...
Fabulus
Kanske dags att byta jobb ? Problem i personalgruppen är ett jätteproblem och handledningen kan ibland tom förvärra´situationen. Har du otur blir handlednigen ett legitimt forum för personangrepp.
Var varsam med dig själv.
yenny
CITAT (Fabulus @ 16-08-2005, 23:38)
Kanske dags att byta jobb ? Problem i personalgruppen är ett jätteproblem och handledningen kan ibland tom förvärra´situationen. Har du otur blir handlednigen ett legitimt forum för personangrepp.
Var varsam med dig själv.

Jo jag har funderat på det med... men jag jobbar på ett gruppboende och vi har aldeles underbara boende och det är ett väldigt fritt jobb. Så egentligen vill jag bara att det ska bli ordning på de som strular så vi kan fortsätta jobba på som vanligt...
men men... jag tar en dag i taget och ger det en liten tid till...
Fabulus
Stockholm brukar ha ganska mycket av mycket.... Jag hoppas ni får handledning som funkar. Och inte minst stöd från ledningen. Låter på dig som ett av problemen är att ni i gruppen inte vill jobba på samma sätt, använda samma typ av omsorg. Ibland ligger den delen mycket djupt. Olika grundvärderingar kan oftast inte nås via handledning men ibland kan ett par dagar av diskussioner och ärlighet ledd av någon duktig hanledare få reslutat.

Var varsam och blir det för tufft, börja leta efter nytt jobb. Bra boenden finns det många av.
AnnammA
CITAT (Rossi @ 16-08-2005, 17:59)
Ibland kan jag känna likadant men man får försöka att ta en dag i sänder och njuta av den fritid man trots allt har. Ta vara på helgerna, göra något kul både då och mitt i veckan. Unna sig lite så att det inte blir så jättestor kontrast mellan vardag och semester.

Om du har semesterdagar sparade så kan du ju ta ut lite till jul och nyår också. Just i år så är det ju en arbetsgivarjul men ofta går det att pyssla ihop en rätt lång ledighet med inte alltför många dagars semester.

Arbetsgivarjul eller ej, för oss som arbetar inom vård, service, omsorg o dyl finns det inga lediga röda dagar om de inte är lediga på schemat...

Hälsn

AnnA
Ophelia
Jag ska ha semester fredag och måndag. Har planerat att varje månad ska jag ha en långhelg fram till jul. smile.gif
yenny
CITAT (AnnammA @ 17-08-2005, 16:48)
Arbetsgivarjul eller ej, för oss som arbetar inom vård, service, omsorg o dyl finns det inga lediga röda dagar om de inte är lediga på schemat...

Hälsn

AnnA

Det känns lite fuskigt ibland tycker jag... speciellt när man jobbar julafton och inte får ledigt sad.gif
Anki på Öland
CITAT (yenny @ 17-08-2005, 20:41)

Hälsn

AnnA

Det känns lite fuskigt ibland tycker jag... speciellt när man jobbar julafton och inte får ledigt sad.gif

Hihi har redan fixat en vikarie - en av våra sommarvikarier som kommer hem från studier på jullovet och ville jobba.
Anki
yenny
CITAT (Anki på Öland @ 17-08-2005, 22:58)
CITAT (yenny @ 17-08-2005, 20:41)

Hälsn

AnnA

Hihi har redan fixat en vikarie - en av våra sommarvikarier som kommer hem från studier på jullovet och ville jobba.
Anki

Våra vikarier vill inte jobba på julafton...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon