Full version: Passionsblommorna
Rossi
Ja, vi var ju ngra stycken som sdde lite olika sorters passionsblommefrn fr ett tag sedan. Hur har det gtt fr er?

Jag kpte tre sorters frer frn Impecta och en sort har klarat sig, nmligen Passiflora subpeltata Granadina. Det r enligt Impecta en sllsynt art och den verkade vara den som skulle vara svrast att f att gro men fr mig var det den enda som grodde .... Den ska f vita blommor.

Det tog ett tag innan den vxte ordentligt men nu de senaste veckorna har den pinnat p som bara den. Eller DEM fr jag vl sga. Jag har tv plantor (sdde fem frn).

Problemet som jag ser det r under vintern. Tror ni att jag kan ha dem i garaget d dr vi har 8-11 plusgrader?

Pia mitt i Skne
Hr kommer min lgesrapport.

11 st caerulea
6 st edulis
11 st subpeltata (-1 som jag har bytat bort)
1 st mollissima

Tyvrr ville inte mina racemosa och quadrangularis, i alla fall inte n s lnge, men man vet ju aldrig om kan ske ngot litet fr bestmmer sig fr att sticka upp s smningom. Chansen r kanske inte s stor, men det sista som verger en r ju hoppet...

Skulle vl kunna tnka mig att de skulle klara sig i garaget. r dr ljust?
Rossi
CITAT (Pia mitt i Skne @ 17-08-2005, 21:51)
Skulle vl kunna tnka mig att de skulle klara sig i garaget. r dr ljust?

Heja Pia!

Oj, vad du har lyckats! Hur mnga frpsar kpte du egentligen? smile.gif I min subpeltata-pse fanns bara 5 frer med.

Vad kul det ska bli nr de vl kommer s lngt att de blommar!

Jod, vi har mnga fnster i garaget och frrdet s dr r ganska ljust.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon