Full version: Hjälp i rosdjunglen
Näcken
Ska sätta 2 klätterrosor och några rosor till perennarabatten (c:a 0,6-1,2 m höga) . De ska blomma länge, så de som bara blommar en gång är utesltna.

Tänkte beställa från Floralinnea, men under vilka huvudrubriker ska jag leta? De har följande rubriker:

Albarosor
Bourbonrosor
Centifolierosor
Damascenerrosor
Engelska rosor
Floribundarosor
Gallicarosor
Honungsrosor
Höstdamascener
Kanadensiska rosor
Kinarosor
Klätterrosor
Marktäckande rosor
Moderna buskrosor
Mossrosor
Myskrosor
Noisetterosor
Pimpinellrosor
Polyantarosor
Portlandrosor
Ramblers
Remontantrosor
Rugosarosor
Svenska rosor
Tehybridrosor
Terosor
Vildrosor
Äppelrosor

Oj en sån djungel snälla kom med lite hjälp, har redan New Dawn och Astrid Lindgren, fast de köpte jag direkt på plantskolan utan att tänka på sorter m.m. unsure.gif unsure.gif unsure.gif wub.gif rolleyes.gif
Kajsa
Dessa blommar en ggn
Alba, Centifolia, Gallica, Damascenarosor, Vild och Äpplerosor, Honungsrosor av Mossrosorna blommar en del om, samma med pimpinellrosorna.

Så du har en massa kvar, kika på de eng. rosorna du som bor i zon 1
eller myskrosorna, Bourbonrosorna, Tehybrider, du kan välja och vraka biggrin.gif
kerstin z5-6
Lyllos ! tongue.gif
Möjligtvis kan vi vara mer behjälpliga om du beskriver vilka färger du gillar:)
En underbar vit klätterros är Ilse kron Superior -en anna får krukodla den ... blink.gif
Den remonterar alltså blommar om
Du kan även titta på
Rosenposten
kerstin z5-6
Lyllos ! tongue.gif
Möjligtvis kan vi vara mer behjälpliga om du beskriver vilka färger du gillar:)
En underbar vit klätterros är Ilse kron Superior -en annan får krukodla den ... blink.gif
Den remonterar -alltså blommar om
Du kan även titta på
Rosenposten
Näcken
Ilse Kron kunde nog passa bra, klätterrosorna ska vara en röd och en vit

Rabattrosorna röda,

Ska kika på Rosenposten, jag kollade lite och Cedergrens var billigare och där har jag tidigare köpt bra rosor, så det blir nog därifrån i stället om inte Rosenposten verkar ännu bättre och de har vad jag vill ha.

Just nu vill jag ha alla rosor jag kikat på wub.gif wub.gif wub.gif
kerstin z5-6
jag blev visst tjatig pga sega bredband :9
Jazz eller thats jazz är fin sammetsröd klättrare -
RP har 90 kr i frakt för barrotat oavsett mängd rosor smile.gif
Näcken
Oj vilka massa fina rosor du har i ditt album, är alla från din trädgård, den såg ut som ett paradis......blir lite avis, men jag får väl jobba med min villatomt. rolleyes.gif
kerstin z5-6
ja , alla är från min trädgård , men som du ser av bildtexterna -måste jag krukodla alla Austin rosor tex .. så där är jag avis tongue.gif på z1-2-3
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon