Full version: Petunia
Anic
Hej.
Jag har samlat ihop lite petuniafrn, men nu vet jag inte vad jag ska gra med dem. Nr ska man s dem, hur djupt ska man lgga frna? Ngot annat som man br veta nr man driver upp dem?
Och jag undrar ven hur djup man ska s penseer?

MVH Anic
Fenja
Lgg petuniakapslarna och lt dem torka s att de blir bruna, sedan kan du krossa dem och ta reda p frerna. Frvara i ett kaffefilter till exempel. Rkna med att frerna kan ge en helt annan frg och storlek p petunian, de r ofta F1-hybrider och fr inte frgkta frer.
S p vren nr ljuset tervnt, eller lite tidigare under en lampa. Petuniafrer ska bara tckas med dett tunt, tunt jordlager.
Penser vet jag inte, de kanske r ljusgroende...
Mvh
Fenja
Jeanette/vstra gtaland
Jag gjorde samma med bde petuniafrerna och pensefrerna. Vet inte om det var rtt men resultatet blev ver frvntan bra.

Jag sdde med lite jord ver och sedan lite plast med hl (som vxthus) sedan var det bara att vnta.

Mvh Jeanette
pisanggoreng
r petuniafrer rtt sm?

Jag har fr mig att de jag kpte i vras var "rtt" stora, men de jag nu hittar r rtt sm... Minns jag fel bara..?
Fenja
Du minns nog fel Pisangoreng, de r yttepytte sm!
Mvh
Fenja
pisanggoreng
Vad bra! D r det rtt saker jag hittar... Tack. smile.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon