Full version: Jord
Fabulus
Nu i helgen kommer 50 kubik jord som ska ner till barnens gräsmatta. Höjdskillnad från gatan, ca 8 meter och ca 50 meter från gatan, pust.....
Köra skottkära, kratta ut, köra, kratta.....
Ca 600kvm att få till....
Underlaget, alv efter tillkörning av lastmaskin för att få det platt. Fräst 2 gånger, dränkt 3 gånger under sommaren, dräneringsrör lagda......
Barnens gräsmatta som är ca 25% av tomten har kostat oss mest, resterande 2000kvm har vi gjort i ordning med hangrävning, krattning och minimalt med gräsmattejord ovanpå. Blommor, buskar och träd har inte gått på hälften av gräsmattan till barnen. Men en nygjord trädgård eller i alla fall iordningställd efter nybygge kanske måste svida i plånboken.

Behöver lite uppmuntran inför jordskyffling... smile.gif
Yin o Yang
Kämpa på, men var rädd om ryggen smile.gif . Finns inget så hemskt som ett rejält ryggskott mad.gif . Kan ni inte bjuda hem lite vänner som hjälper till wink.gif ? Som tack bjuder Du på något gott att äta smile.gif . Så gjorde jag när mitt hus behövde målas - jisses vad roligt vi hade tongue.gif
Tesa
Var glad att den ska NER...
Hej och hå...!!
solkatten
Ta före- och efterbilder!
Så du kan se skillnaden för man glömmer fort.
Fabulus
Granne kom förbi, erbjöd sig köra ner det med lastare mot iskall öl under helgen, jag älskar unga, öldrickande grävare som bara råkar komma förbi....
Fast jag räddade hans katt i veckan så kanske är det givande och tagande.
Kommer foton i ett album, före efter och nästa vår när gräset är grönt (hoppas jag)
biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon