Fru fet
Styrkt av sommarens framgångar (?) skall jag utöka köksträdgården till nästa år. Här i Älvsjö är det TUNG lerjord (blålera på sina ställen) så jorden behöver definitivt blandas upp (jag vill odla rotfrukter och lök nämligen). Om man blandar i köpejord och gräsklipp nu och gödslar i vår, kan det vara nåt? jag skall alltså inte odla förren till våren. Har tyvärr ingen färdig kompost än.
Fru fet
Äh, det skulle inte vara en kameraikon där, utan ett frågetecken!! ohmy.gif
mulle
Jag skulle nog så någon snabbväxande gröngödningsväxt nu - persisk klöver t.ex. - och senare i höst vända in både den, gräsklippet och löv.
Köpemyllan skulle jag spara till efter vårvändningen.
Mulle
Fru fet
Det var en bra idé - det skall jag genast prova!! Vist är det bra att gräva ned "förbrukad" ärtblast också - det har jag i mitt andra köksland?. smile.gif
mulle
Ärtblast är jättebra! Du kan ju slänga med några ärter bland klövern också!
Mulle
dammkillen
tänk på att blåleran blir som en botten där det samlas vatten under den väldränerade köpjorden, beroende hur torrt/vått växterna tycker om
Fru fet
Vilka snabbväxare! Jag sådde i lördags och redan nu är landet täckt av små fina hjärtblad (sådde färdig fröblandning "gröngödning", olika klöver mest). Kul!! smile.gif smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon