uboje
Hej,

vet inte riktigt om denna fråga hör hemma här men jag testar i alla fall! biggrin.gif

Jag bor i ett sutteränghus och på framsidan har jag väl ca 5-6 meter upp till hängrännorna. Nu måste de rensas eftersom det har börjat växa blommor i dem... unsure.gif

Hur fasiken löser jag det på bästa sätt?? Det är ju såååå långt upp! Hur gör ni andra som bor i sutteränghus? Finns det någon praktisk lösning som jag har missat?

Tacksam för alla svar och tips!

Hälsningar
Ulrica
Iza
Vi skickar upp sonen på darriga ben.
Själva står vi nedanför stegen och talar om för honom att det inte är farligt.
Varför gör ni det inte själva då frågar han.
Nej, det vågar vi inte blink.gif
uboje
Tack för det tipset!!! tongue.gif Dessvärre är det bara jag och min 4-åriga dotter som bor i huset och jag betvivlar att hon skulle kunna fixa det! biggrin.gif

Hälsningar
Ulrica
Gossen Ruda
Jag har böjt till ett armeringsjärn för att rensa en hängränna men det är bara 1 meter upp. Tror inte det finns något liknande som funkar på den höjden du pratar om. Kontakta någon plåtslagare är nog det bästa. Dyrt ev men du slipper alla bekymmer.
ÅsaF
En stege borde ju funka. Sen kan du ju be nån granne komma och hålla i den åt dig.
Monica M zon 4
Vi köpte ett långt teleskopskaft (från Gardena) som man kan sätta olika verktyg på i toppen. Vi köpte bland annat en hängrännerensare och en grensåg. Vårt hus är jättehögt på ena sidan och när rännorna ska rensas klättrar maken upp en bit på en stege och sen når han galant med rensaren.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon