mulle
Snälla hjälp!
Nu har jag kämpat halva natten och hela dagen (inomhus i det här fina vädret - vad gör man inte för Odla...) med att försöka reda ut begreppen med digitala bilder i datorn.
Jag har lyckats få bilderna ur kameran och ur mina två minneskort och in på album i hårddisken. Jag lovar, redan detta är en bedrift för en nybörjare, puh!
Jag har också lyckats komma så långt att jag har fått albumets aktiveringsmail från Odla och jag har skapat albumlistor.
Men sedan är det STOPP!!!
mad.gif sad.gif sad.gif
Hur jag än försöker och försöker så får jag inte bilderna överförda från mina album i datorn till Odlas. Antagligen begår jag något elementärt fel som jag inte ser själv.
Jag har sökt här på forumet efter råd men hittar inga så nu vilar mitt albums öde i era händer!
Vad gör jag alltså när jag har sidan med "Browse" och "lägg till bild"???
En svettig Mulle med fyrkantiga pupiller...
LadyG
Storleken på de bilder som du kan ladda upp är begränsad till 100 KB.

Du kan se storleken på dina bilder genom att högerklicka på dem och välja egenskaper.

Du kan bara ladda upp .jpg, .png, .gif men det ser du också i egenskaperna, vilket format de är i.
stennie
Hej du!

Tryck på browse knappen, blädra till mappen på din egen dator, där du har dina bilder. markera bilden du vill lägga in och tryck på öppna.

Nu står sökvägen i rutan framför browse knappen.
tryck på lägg till knappen ovanför.....

Hoppas det klarnar lite nu!
smile.gif
mulle
Bilderna är inte för stora.
Jag behöver elementär rådgivning på lägsta nivå:
Ska jag markera den bild jag har i albumet och trycka på lägg till eller på browse eller vad ska jag göra?
Mulle
Fenja
CITAT (mulle @ 18-08-2005, 17:44)
Bilderna är inte för stora.
Jag behöver elementär rådgivning på lägsta nivå:
Ska jag markera den bild jag har i albumet och trycka på lägg till eller på browse eller vad ska jag göra?
Mulle

När du ska lägga in bilder så trycker du på bläddra och tar fram dina bilder eller var du lagt dem. Klicka på den bilden du vill ha in och sedan på öppna.
Då hamnar bilden i ditt album!
Mvh
Fenja
Reserv
Det är med skräckblandat intresse jag följer såna här trådar, jag fasar för den dan jag själv sitter med arslet i brevlådan wacko.gif sad.gif Håller tummarna för dig mulle, hoppas det grejar sig snart rolleyes.gif
mulle
Åh, Reserv, det värmer
wub.gif
Fast tanken på en ishink känns mer attraktiv just nu!
Att det ska vara så jädrans knepigt!
Mulle
mulle
Jaaa,jag fick in minförsta bild!
biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif wub.gif blink.gif
Ha tålamod, album är på gång!
Tack för snabbt stöd!
Mulle
LadyG
Jag trodde du gjorde samma sak som jag gjorde innan. Jag vart skitsur, innan jag begrep att det var fel format. (Inte såg jag texten som talade om det för mig heller. Inte de första tjoget gångerna iaf.)

Skönt att det reder ut sig till sist. Det är så frustrerande när saker inte fungerar som det ska, i synnerhet när man är rådvill.
yenny
kom nu bara ihåg att du måste gå in på din kontrollpanel....
välja redigera profilinformation och sedan skriva i ditt användarmamn i fotoallbummet för att vi ska kunna se dina bilder (om du nu vill det förståss) smile.gif
mulle
Nu blev det stopp igen men jag vet var problemet är och det är alltid något!
Bilderna vägrar av någon anledning att låta sig komprimeras till mindre än 104 kb.
Jag kämpar vidare - ska resa bort på två dagar så albumet får nog vänta till nästa vecka...
Mulle
Men bredbandet funkar i alla fall... wub.gif
mulle
Fixat 01.10!
Observera att vi ligger en timme före.... rolleyes.gif
Jag har skrivit om albumet under "småprat om trädgård".
Mulle
pejori
såg det rolleyes.gif rolleyes.gif wub.gif
Berit
Jättefin trädgård Mulle, den verkar vara väldigt stor.

Jordkällaren är precis en sådan som jag har väntat på i 20 år.

Tack för titten biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Fabulus
Fantastisk trädgård. Blir inte lite avundsjuk. Sitter och väntar på inloggningsuppgifter till mitt album, skönt att ha en tråd att följa. biggrin.gif
kristerh
Väldigt snygg trädgård har du wub.gif
krister
Fabulus
Kan ni hjälpa mig att få in bilder i ett inlägg????
Jag fattar inget....
Jag vill lägga in bilder i inläggen.
Reserv
Jag blir inte alls lite avundsjuk........jag blir mycket avundsjuk och har nog tänkt om med det här med album och allt. Jag har nog inte så brottom trots allt. rolleyes.gif
stennie
CITAT (Reserv @ 19-08-2005, 10:55)
Jag blir inte alls lite avundsjuk........jag blir mycket avundsjuk och har nog tänkt om med det här med album och allt. Jag har nog inte så brottom trots allt. rolleyes.gif

Vaa! kom igen nu..jag trodde inte du var den som gav upp så lätt! biggrin.gif
Biggan_
CITAT (Reserv @ 19-08-2005, 10:55)

Det har du visst dé. Vi vill se bilder i "i slutet av sommaren"-tråden rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
mayababy
Men Mulle!!! Din trädgård var en av de vackraste jag sett!!! wub.gif Tack för titten!!
/ Maya
Inga från Närke
Instämmer med de övriga vad fint du har det. Mycket arbete men när både ni i familjen och vi får se det så är det mödan värd.

Beträffande dammen, kan du inte ha damm där igen eller en pool till nästa sommars begivenheter?

Tack för att jag fick titta men man blir SÅ avundsjuk att man inte orkar göra lika fint.
Bettson
Underbara bilder Mulle.

Fast hur stor är tomten egentligen, känns enligt bilderna somom den vore ett parhektar minst.
yenny
Verkligen jättefint mulle... vilken tur att du fick i ordning ditt album så vi fick komma på besök! wub.gif Tack!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon