Full version: Amaryllis med
*Felix matte*
Nu har jag ställt 12 lökar mörkt och svalt (offrade lilltoan tongue.gif ) men tre stycken såg jag hade börjat få nya blad och en av dem ser ut att ha liten blomknopp.. den har massor av långa rötter... nu undrar jag om jag kan korta av rötterna eller låta det vara som det är.. ska strax plantera om.
Fenja
Den som har knopp tycker jag att du ska ha framme och njuta av! Resten låter du bara stå mörkt och utan vatten till slutet av oktober. Då tar du fram dem, krukar och väcker genom att vattna matskedsvis.
Mvh
Fenja
*Felix matte*
CITAT (Fenja @ 18-08-2005, 22:22)
Den som har knopp tycker jag att du ska ha framme och njuta av! Resten låter du bara stå mörkt och utan vatten till slutet av oktober. Då tar du fram dem, krukar och väcker genom att vattna matskedsvis.
Mvh
Fenja

Tack Fenja! De tre är nu planterade i ny jord... kul att få njuta av blomning även andra årstider än jul biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon