Full version: Hur skulle ni göra?
Annie-72
Går dessa frön att plantera?? Jag har förstått att det är flera års väntan på ev småbebisar.. Den är ljuvligt lila och blommade för första året i år. Tyvärr lyckades jag inte få till närbilder med min digitalkamera, men den var fantastiskt fin biggrin.gif biggrin.gif
kerstin z5-6
ha -ja självklart ! smile.gif
Rossi
Klart att du ska testa! Buskpioner kostar ju flera hundra kronor så det är ju dumt att inte försöka att föröka dem.

Kan du inte ta en bild på din blomma? Just på buskpioner är ju blommorna tefatsstora så du behöver inte ta en närbild. Det blir alldeles utmärkt med en "översikts"bild. Jag ser fram emot den!

Vi har själva två buskpioner - en ympad och en rotäkta. Den ympade kostade bara 200 kronor men den rotäkta gick loss på över 400 kronor. De är båda för unga för att blomma än men om ett par år så ..... Är din ympad eller rotäkta?

Sen har vi 18 "vanliga" pioner (lukt- och bondpioner) också ..... Plus en nyinköpt svavelpion!
Annie-72
Hej Rossi!! Jag tror jag tog nån bild på den när den blommade. Ska göra mitt bästa för att få in en bild//
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon