Full version: Köttätande växt
bikiv
Min köttätande "blomma", vet inte namnet, hade stora fina kannor (ca. 12 - 15 cm) när jag köpte den för ca 1 år sedan.

Den har vuxit jättemycket med massor av nya blad. Men "trådarna" där nya kannor ska växa ut torkar.

Jag vattnar med vanligt kranvatten och krukan står på en upp och nedvänd tallrik i ytterkrukan som jag fyller på med vatten upp till innerkrukan.

Hur ska jag göra för att få nya kannor?
GoSatta
ingen mästare på köttätande men så mycket vet jag att kranvatten gillar dom inte, kalk äör i princip rent gift för dom.

här kan du läsa mycket mer:
http://www.brutalablommor.se/
Alexander-VG-zon3
spraya dom dagligen har du så det går att plantera dom i en skål eller nåt så får dom högre fuktighet
cecil
Om det är en Nepenthes du har (och det låter så på beskrivningen) så vill den inte stå i vatten utan ha hög luftfuktighet omkring sig. Duscha ofta med "mjukt" vatten (dvs regnvatten, batterivatten, vatten från luftavfuktare el. dyl.) och vattna med samma vatten så att jorden är fuktig men inte våt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon