Full version: Skicka fax
pisanggoreng
Hej,

Jag behöver skicka iväg ett fax (för det gör folk tydligen fortfarande wacko.gif ), och undrar om det finns någon offentlig institution varifrån man kan göra detta. Posten, kanske? Biblioteket? Någon annan idé?

Tack.
kristerh
Installera ett faxprogram datorn wink.gif har för mig att det finns unsure.gif wink.gif
eller gå in i någon affär och be att få "prova" om det fungerar.
krister
Bettson
CITAT (pisanggoreng @ 19-08-2005, 09:35)
Hej,

Jag behöver skicka iväg ett fax (för det gör folk tydligen fortfarande wacko.gif ), och undrar om det finns någon offentlig institution varifrån man kan göra detta. Posten, kanske? Biblioteket? Någon annan idé?

Tack.

Gå in på närmsta företag där du är känd och be att mot en mindre ersättning få skicka ett fax.
pisanggoreng
CITAT (kristerh @ 19-08-2005, 09:41)
Installera ett faxprogram datorn wink.gif har för mig att det finns unsure.gif wink.gif
eller gå in i någon affär och be att få "prova" om det fungerar.
krister

Fungerar det med bredband också? Har för mig att man måste köra med "vanligt" modem då..?
GoSatta
arbetsförmedlingen har nog faxar, många datorer har ju också inbyggt modem med fax så det är ju isåfall bara att koppla in datorn, någon faxtjänst för bredband har jag aldrig sett.
Yin o Yang
I Degerfors erbjuder biblioteket den servicen mot en smbolisk avgift. Prova med Ditt bibliotek
pisanggoreng
Det spelar ingen roll om det fungerar över bredband förresten, då det är min namnteckning de är ute efter... Jag får nog köra på Bettsons ide.
Gåsis
Biblioteken brukar tillhandahålla fax.

/Åsa
pisanggoreng
Ska kolla på biblioteket.

I Indonesien har varje liten telefonkiosk (och dem finns det gott om) möljighet att faxa, men här hemma har jag aldrig gjort det.
Fialotta
Banker ställer upp med den tjänsten...mot en peng...i alla fall min bank...fråga där smile.gif
kristerh
vissa tobaksaffärer vet jag har den tjänsten oxså mot betalning.
krister
Pfaffan
Jag har jobbat på biblioteksfilial, och vi faxade åt kunder för en väldigt liten peng...

/Pfaffan
Ewa smålänska höglandet
Telia- butiker fungerar också

/Ewa zon 4-5
pisanggoreng
Tack för alla tips. Mitt problem är löst nu, och till en annan gång har man många ställen att vända sig till. huh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon