peter
Igår så satt min ena dotter kvar i köket efter middagen o jag trodde att hon pillade i sig de sista riskornen i lugn o ro.
När jag tittade till henne en stund senare så insåg jag att tystnaden berodde på att hon systematiskt plockat rent mina sex äggbrickor med potatis. Sorterat potatisar för sig och alla groddar för sig......stön....men stolt det var hon. (fyller 3 år snart)

Vaknade i morse och insåg att det fortfarande snöar och nu har vi 18 cm utanför på gräset mätte linjalen upp för en timme sedan....
våren är långt borta, så även min kommande potatisskörd

Idag skall jag nog plocka fram kameran för det är rätt fint när det sticker upp påskliljeblommor ur snön, men jag får väl snabba mig innan de helt är begravna under all snö. Jag som trodde att våren hade kommit unsure.gif
*Felix matte*
Di barna, di barna. biggrin.gif
Jag trodde att groddarna var giftiga wink.gif
18 cm snö! ohmy.gif
Vi har fått 1 cm och det känns tröstlöst. sad.gif
Jag vill ha SOL !
Eva i Skåne
Vilken hjälpsam dotter du har laugh.gif
Ingenting blir som man tänker med småbarn i huset, men du kommer minnas denna episod med ett leende när dottern blivit äldre. smile.gif
Kerstin i Malmö
Fick mig ett mycket gott skratt!

Det är inte alltid lätt när dom ska hjälpa till. Min dotter ritade x, o och blommor till mig i veckan på plastmuggar när jag skolade om tomater (x samt o) samt satte blomman för dagen. Det gladde både henne och mig att få hjälp på det viset!

Kerstin
Gossen Ruda
Såna problem har inte jag men andra. Det finns ett program på TV som heter Mosquito, en salig blandning av småsnuttar. Senaste omgången fanns en gullig scen med. Den lilla dottern står vid diskbaljan och plaskar. mamma kommer dit och småler. Då tar dottern upp det hon diskar och se, det är den bärbara datorn. Leendet försvann snabbt. Tur att det bara var på film.
Adri-Anne
Problemet blev ett underbart minne.

Innan vi själva hade skaffat oss trädgård, ville min dotter överraska och göra mig glad.
Hon travade in i en trädgård, där tydligen ingen var hemma.
Snoppade huvudet av varenda tulpan, så det bara stod kvar en tom stjälkskog. Hon gick två turer för att få med sig allt, blomhuvuden bar hon i klänningsfånget, fickor och en mössa som hon hängde om halsen.
När jag kom upp från tvättstugan, låg det massor av skalperade tulpaner
på golvet??? ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
Slutet blev i alla fall gott. Lilla tanten som ägde tulpanerna var en ängel,
hon bjöd oss in på kaffe, ljuvlig god hallonsaft och bullar och lovade att om dottern ville ge bort blommor flera gånger, så skulle hon bara säga till,
så skulle det nog ordna sig.
Änglar finns wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon