Full version: hoya favoriter
pejori
har fått en ny hoyafavorit idag. laugh.gif laugh.gif
tidigare har lacunosan varit min favorit, med sin blomvillighet och underbara doft. wub.gif wub.gif
idag fick jag en ny favorit.
hoya macrophylla rolleyes.gif rolleyes.gif
vilka underbara dasslock till blad huh.gif huh.gif
den är så läcker rolleyes.gif
vilken är er favorit i hoyaträsket? tongue.gif
jendah
Gillar calycina bäst, i alla fall av dem jag har. Stora fina (annorlunda) blad och läckra blommor...

(så gissa om jag längtar till min egen blommar... wub.gif wub.gif )
stennie
Min favorit, om jag nu måste välja, är nog min gamla trotjänare sen 26 år tillbaka, Carnosan som blommar varje år och sprider en underbar doft i köket om kvällen...

Sulawesii
Just nu är det Hoya multiflora varigated eller vad den brokbladiga nu heter.
yenny
jag har precis givit mej in i träsket.... så jag vet inte riktigt vad som finns att finnas ännu... men för mej har alltid bellan varit favoriten... fast nu när jag har börjat.... vem vet vart det slutar (fast jag måste tyvärr hålle mej till sånna som doftar väldigt lite eller inte alls.. dål inte dofter nått vidare sad.gif )
wolkenkrabber
Hoya Imperialis rockar fett! slår alla andra hoyor med hästlängder med sina stora feta vulgära blommor!, sen gillar jag storbladiga hoyor
pejori
CITAT (wolkenkrabber @ 19-08-2005, 22:42)
Hoya Imperialis rockar fett! slår alla andra hoyor med hästlängder med sina stora feta vulgära blommor!, sen gillar jag storbladiga hoyor

då gillar vi samma du och jag. laugh.gif laugh.gif
ska lägga en bild på macrophyllan när jag hittar kameran, som jag förlagt igen biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
seniliteten börjar tidigt hos en del biggrin.gif biggrin.gif
maimiti
Mina favoriter varierar.. efter humör eller nåt. Jag tror att jag gillar alla bäst när de blommar första gången, så just nu är väl fungii min favorit... Jag tycker iofs mycket om Hoya carnosa, trots att den är så vanlig. Den blommar troget och är i allmänt tacksam att ha att göra med. Sedan har den så vackra blad. Min carnosa har så otroligt mycket fläckar på bladen.
iscah
imperialis var favoriten. men efter att ha fått en stickling av macrophylla så är jag benägen att ändra mig. den har ju otroligt fina blad. jag hoppas verkligen jag lyckas få den att rota sig! wub.gif
pejori
har hittat kameran igen smile.gif
här ståd en plaserad brevid en stor kaffemugg
kolla storleken på bladen. smile.gif
Zarah P
Jag gillar stora blad, och helst då knallgröna och lite tjockare...
...men jag är också SÅ svag för pubicalyxen i all sin enkelhet, med alla olika versioner som finns.

I överigt är det nog lite från dag till dag vilken som är den absoluta favoriten, och idag... Tja... Min stora, fina, knubbiga och snällt växande Kerrii ligger bra till! wink.gif
pejori
ja...kerrii och calycinan med sina sametsblad är också underbara smile.gif smile.gif
Zazu
macrophylla, merillii och imperialis är mina favoriter

mvh zazu
Rossi
Hoya lasiantha är min favorit. Här är ett foto på min egen.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon