Novisen vid jorden
11-04-2003, 07:58
Har blivit med extra ledighet (en hel månad!!!) pga operation. Innebär också att jag inte får bära!
Härlig tid tänkte jag, men tänkte inte snö!
Det jag tänkte mig var att jag skulle pyssla med att förgro en del frön inför sommarens fröjder: för att sen plantera i krukor och amplar samt rabatten.
Förstår nu att det kan bli svårt om jag inte kan springa ut och in med lådorna.
Vad kan jag göra? Finns det någon växt man kan fröså och ha inne ett tag för att senare plantera i kruka utomhus?
(Har inget svalt utrymme med ljus)
Jag behöver något att göra!
Tacksam för förslag!
/Lena
Kerstin i Malmö
11-04-2003, 08:54
Tomater är ju härliga! Lätta är dom också!
Jag har också satt blomman för dagen inne nu och luktärtor blir det också snart. Ettårig hibiskus.
Perilla och tobak satte jag för ett tag sedan och dom tar minsann tid på sig. Tobaksblommorna vill först knappt gro och sedan verkar det vara ett maratonlopp för dom att växa till sig... hade en i fjor som min mamma drivit fram så jag vet att det blir en enorm blomma av det när den väl sätter fart.
Solros förodlade jag i fjor också, dock mycket för att ha koll på dom, Teddy Bear, väldigt tacksam och söt och vilken sensommar/höstblommning!
Jag sätter allt mitt i fönsterkarmen med element under och det går bra! Dock hoppas jag på varmare väder snart så att dom får lite svalare!
Kerstin