Monarda
för att jag lät äppelmyntan sprida sig ohämmat. Jag hade fjärilsinvation här idag. Påfågelögon, citronfjärilar, amiraler och nässelfjärilar fullkomligt invaderade buskaget med äpplemynta. Makalöst! Jag kommer att leva på detta hela vintern. biggrin.gif
pejori
låter underbart wub.gif wub.gif
kan nästan se dom smile.gif
zaaritha
Javisst är det underbart med alla dessa fjärilar!!!
Ophelia
Vad bra. Fjärilarnas favoritställen försvinner mer och mer. Du verkar då ha en riktigt restaurang. Om jag någongång får en trädgård så ska jag ha en fjärilsrestaurang smile.gif
zaaritha
Såg en fjäril i dag på lavendel, men vet ej vad det var för sort!
Den liknade skogsgräsfjäril, men färgen på vingkanterna stämde inte!
Där var färgen purpurröd, inte ljusröd!? kan det ändå vara någon variant?
Den var väldigt vacker.........
zaaritha
Sorry--fel avdelning, s a s.
agneta c
Den första rabatten jag anlade kallade jag för "fjärilsrabatten". Den är nu sex år och fortfarande ett dragplåster, särskilt så här på sensommaren. Just nu blommar den vita buddlejan, temyntorna, de röda rudbeckiorna och perovskian. Det fladdrar och surrar i rabatten så man blir alldeles yr - fast det kanske är av solen!
Hur som helst, det är underbart och livgivande.
agneta c
lilla mamma
Jag har humle och biträff i min gulgröna kärleksörter

Vackert
Smekajsa
Inte vet jag, men är det inte väldigt mycket fjärilar i år ??

När vi är hemma och har dörrar och fönster öppna så får jag springa och släppa ut influgna fjärilar, stup i kvarten.

Mina stooora solrosor och lavendelrabatten drar till sig mängder med humlor ..... wub.gif wub.gif wub.gif
wolkenkrabber
trevligt trevligt, jag har tat hem en massa polika myntasorter för att göra en fjärilsrabat i undervegetationen i en avm ina rabatter med buskar, hoppas det finns fjärilar även mitt inne i smeten, jag har inte sett mer än 5 fjärilar eller så iår!
Reserv
CITAT (wolkenkrabber @ 21-08-2005, 13:50)
trevligt trevligt, jag har tat hem en massa polika myntasorter för att göra en fjärilsrabat i undervegetationen i en avm ina rabatter med buskar, hoppas det finns fjärilar även mitt inne i smeten, jag har inte sett mer än 5 fjärilar eller så iår!

Samma här, antingen så trivs dom inte så här högt upp eller så har det vart en hopplöst dålig sommar. Det är inte ens alla av mina blomster som blommat i år, dom flesta har ruttnat bort, så det där med att samla frön kunde jag juh glömma sad.gif Biodlaren här ute har tydligen slagit igen verksamheten, för inte ett bi så långt ögat når. Humlor däremot är det gott om, men det är det juh varje år. rolleyes.gif
wolkenkrabber
CITAT (Reserv @ 21-08-2005, 14:14)
CITAT (wolkenkrabber @ 21-08-2005, 13:50)

Samma här, antingen så trivs dom inte så här högt upp eller så har det vart en hopplöst dålig sommar. Det är inte ens alla av mina blomster som blommat i år, dom flesta har ruttnat bort, så det där med att samla frön kunde jag juh glömma sad.gif Biodlaren här ute har tydligen slagit igen verksamheten, för inte ett bi så långt ögat når. Humlor däremot är det gott om, men det är det juh varje år. rolleyes.gif

Biodling finns det på frösön, och fjärlilar vet jag att det finns minns att det var fullt av nässelfjärilar och sådant krimskrams förut, nu har jag bara sett nå små bruna nattfjärilar
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon