Full version: Physalisodlingen
Åsa, mälardalen zon 2
Här kommer en rapport om hur det går med gyllenbärs (physalis) odlingen.

Det går riktigt bra jag skördar en hel del, tyvärr har jag inte lyckats äta mer än en bråkdel. Jag har mitt växthus hemma hos mina föräldrar, jag plockar de som är mogna och ställer dem att eftermogna för gyllenbären blir bara godare ifall de får eftermogna 2-3dagar. Jag försöker gömma dem på olika ställen men farsan har nog ätit upp 90% av allt jag skördat hittills(det var han som sade från början att physalis inte var så gott). Jag skördade en hel del idag med och jag hade tänkt ta med mig ett gäng till min lägenhet men medans jag skördade en massa andra saker så försvann det mesta ur bunken. Nästa år får jag odla mer än 4 plantor + jag får bli snabbare att gömma frukterna så även jag och morsan får lite frukter.
Fenja
laugh.gif Du får vara glad att pappa inte tycker om physalisfrukterna, för då hade han säkert ätit upp ALLA...
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon