jessica zon6
Har den japanska regnbågsbräknen på gång, men hittar ingen info om hur den vill ha det.
Är den härdig här eller ska jag ta och förvara den frostfritt i vinter?

MVH Jessica
kerstin z5-6
Dn går fint hos mej -vill ha skuggigt läge , annars får bladen fula fläckar
Kommer upp sent -så var försiktig så den inte åker -liknar ett litet ogräs först smile.gif
Vill ha fuktig jord som alla bräken men grus i botten skadar inte
jag har haft Athyrium niponicum pictum i flera år o prövar nu Ursulas red -som jag inte kunder motstå :)Athyrium niponicum pictum 'Ursulas Red
Reserv
Till zon 4 står det, men då ska den även stå på skyddat läge. Jag skulle nog tagit in den för säkerhets skull, eller bäddat in den ordentligt, den va´fin såg jag, vart lite sugen nu. rolleyes.gif
kerstin z5-6
jasså du säjer det ...hihi -så mesiga är vi inte i norr smile.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

då blev det nog bara fjällbjörk odlat här smile.gif
jessica zon6
Kunde inte heller motstå"ursulas red"
Kan det vara vinterfukt den är känslig för?Ska jag vara modig;)kanske någon granruska.....
Har funderat på kniphofia, är det en klening,eller har ni provat ha den ute i rabatterna också??

Typiskt att man ska hitta växter som inte är fjällbjörk biggrin.gif

/Jessica
kerstin z5-6
En ruska skadar väl inte -men eftersom den vanliga pictum går fint så ..
Kniphofia måste ha extremt väldränerat för att klara sig -där rek jag ruska smile.gif
eller glasskiva
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon