e_sedell
11-04-2003, 14:34
Är det någon som har varit där eller ska dit i helgen? Jag var där i dag, bara för att jag måste (skolan). Den är inte så stor, typ 40 utställare. Jag Gjorde ett fynd faktist, en liten liten viva för bara 20 kr och någon mera lite växt för samma pris. Det var hos Botanicus Trädgårdar, alla perenner för bara 20kr!
Eva i Norrköping
11-04-2003, 19:22
Hej, jag fyndade på samma ställe som du. Köpte fyra trädgårdsaurikler bl a. Köpte även några höstcyklamen och en iris "English cottage", samt lite annat smått o gott!
Håller med om att det var lite få utställare som var intressanta, särskilt utomhus.
e_sedell
11-04-2003, 22:41
Jag har sått aurikler i år, får c hur det går. Cyklamen var ju svindyr, jag her ett par av de stora knölarna. Jag ville ha testat den andra sorten med, men jag hade inte så mycket pengar med mej.... Jag kollade på Irisarna, de var fina! Köpte du vita eller blå? Eller var de blandade i påsen?
Vad tyckte du om våran kinesiska trädgård då? Jag är ganska nöjd, synd bara att inte pumpen fungerade och att den ena bambun dog lagon till mässan.
Eva i Norrköping
12-04-2003, 21:45
Jag köpte irisen English cottage, den ska bli blekblå, om jag såg rätt på bilden.
Hur har dina cyklamen tagit sig? Är de härdiga? ska jag tänka på nåt särskilt vid plantering?
Hade du varit med och gjort den kinesiska trädgården? Den var jättefin!
e_sedell
12-04-2003, 21:59
Mina har tagit sej, jag köpte dem på villamässan i höstas. De har blommat jättefint hela vintern så senare i vår ska de få komma ut. Japp! Sådant får vi göra på våra markbyggnads lektioner.
Eva i Norrköping
13-04-2003, 19:48
Har du haft dina cyklamen inne!?? Jag fattade det som att de var vinterhärdiga....
e_sedell
13-04-2003, 20:01
Japp de är vinterhärdiga, men jag fick rådet att sätta dem inne först. Det var ju på hösten så de hade inte hunnit att förbereda sig för vintern annars...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.