Varför gulnar plantorna nerifrån? De har växt ordentligt, är ca 110 cm höga och riktigt buskiga, massor av frukter och blommor. Gröna och fina var de tills för ca 2 veckor sedan då de började gulna. Nu är det många gula blad, fortfarande inga mogna frukter. Är det näringsbrist, kanske? Eller brukar det bli såhär inför hösten?
bikiv
22-08-2005, 21:58
Rosita: Mina fyllisar beter sig på samma sätt :-(
Ska man kanske ta bort alla blad under frukterna för att få dem att mogna?
*Felix matte*
22-08-2005, 22:08
Mina har max fyra gulnande blad längst ner och frukterna (bären) hann aldrig bli färdiga, de ramlade ner redan som pyttesmå. Jag har mina inomhus.
serx
23-08-2005, 13:47
Min ser på gränsen till uttorkad ut fast den har massa vatten, det känns som den får mer blad än den kan försörja med sina rötter.
*Felix matte*
23-08-2005, 21:13
Så här ser mina ut ikväll.
marigt
24-08-2005, 08:19
Wow vilken stor, Jag har kraftiga och lägre , tyvärr ingen bild. Mina börjar blomma nu hoppas det hinner bli frukter också, några står så till att det inte går att flytta på dem men jag har några i kruka också. Väntar spännande.
rosita
24-08-2005, 11:31
Här kommer en bild på Physalisen.
kan det vara näringsbrist som gör att den gulnar?
mulle
24-08-2005, 11:35
Jag tycker att ovanligt många växter gulnar nertill i sommar. Mina rutor gör det, jordärtskockorna, rankspenaten m.fl. Eftersom det definitivt inte är torka som är orsaken har jag funderat om det kan vara så att allt regn har urlakat näringshalten i jorden. ? Eller har det bara varit för blött och svalt? Mulle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.