rosita
Varför gulnar plantorna nerifrån? De har växt ordentligt, är ca 110 cm höga och riktigt buskiga, massor av frukter och blommor. Gröna och fina var de tills för ca 2 veckor sedan då de började gulna. Nu är det många gula blad, fortfarande inga mogna frukter. Är det näringsbrist, kanske? Eller brukar det bli såhär inför hösten? unsure.gif
bikiv
Rosita: Mina fyllisar beter sig på samma sätt :-(

Ska man kanske ta bort alla blad under frukterna för att få dem att mogna?
*Felix matte*
Mina har max fyra gulnande blad längst ner och frukterna (bären) hann aldrig bli färdiga, de ramlade ner redan som pyttesmå. sad.gif
Jag har mina inomhus.
serx
Min ser på gränsen till uttorkad ut fast den har massa vatten, det känns som den får mer blad än den kan försörja med sina rötter.
*Felix matte*
Så här ser mina ut ikväll.
marigt
Wow vilken stor, Jag har kraftiga och lägre , tyvärr ingen bild. Mina börjar blomma nu hoppas det hinner bli frukter också,
några står så till att det inte går att flytta på dem men jag har några i kruka också. Väntar spännande. tongue.gif
rosita
Här kommer en bild på Physalisen.

kan det vara näringsbrist som gör att den gulnar? sad.gif
mulle
Jag tycker att ovanligt många växter gulnar nertill i sommar. Mina rutor gör det, jordärtskockorna, rankspenaten m.fl.
Eftersom det definitivt inte är torka som är orsaken har jag funderat om det kan vara så att allt regn har urlakat näringshalten i jorden. ?
Eller har det bara varit för blött och svalt?
Mulle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon