Moster Mynta
22-08-2005, 12:08
Har en äglatrumpet som varit grön och frodig hela sommaren. Än har den inte blommat men räknade ca. tjugo knoppar senast för några dagar sedan. Plötslgt gulnar nu bladen ett efter ett och trillar av. Den står utomhus i lä (under tak) och har varken fått mer el mindre vatten än då den mådde bra. Just nu när knopparna precis ska slå ut ser den i övrigt rätt eländig ut, vad göra för att behålla de blad som ännu är kvar???
Det gör min också så här års varje år!!! Tror det är normalt. Naturligtvis ska den inte tappa alla - men min släpper många. Även en del knoppar släpper den - allrahelst dom år den har väldigt mycket blad och knoppar. Kanske den inte orkar föda all bladmassa och alla knoppar när den ska blomma???
Gödselvattna MASSOR, änglatrumpeter är gottegrisar! Dubbel dos gödning varjevattning av flytande Blåkorn får mina. Men Stina har rätt i att det är den årstiden också.
Mvh
Fenja
Min får allt guldvatten jag kan åstadkomma när jag är på landet (mer öl åt folket

)
Moster Mynta
22-08-2005, 16:34
Tack för snabba svar! Familjens lilleman är ivrig pottränare så ska ta tillvara guldet till ängeln härefter!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.