Full version: Flytta rabatt
Karamell
Vi har gjort om i trädgården. På vinst och förlust har vi grävt bort en häck för att sätta staket istället. Häcken har vi satt på ett annat ställe och håller tummarna att den tar sig.

Nu ska jag flytta rabatten ut från huset till den nya rabatt jag planerar längs med staketet. Det är bla en gyllentörn, buxbom och kärleksört. Samt några små rosor som det är ok om de inte överlever. Men när är det bäst att göra en sån flytt? Vad ska jag tänka på?

Tacksam för alla tips! blink.gif
Gillan
CITAT (Karamell @ 22-08-2005, 18:50)
Vi har gjort om i trädgården. På vinst och förlust har vi grävt bort en häck för att sätta staket istället. Häcken har vi satt på ett annat ställe och håller tummarna att den tar sig.

Nu ska jag flytta rabatten ut från huset till den nya rabatt jag planerar längs med staketet. Det är bla en gyllentörn, buxbom och kärleksört. Samt några små rosor som det är ok om de inte överlever. Men när är det bäst att göra en sån flytt? Vad ska jag tänka på?

Tacksam för alla tips! blink.gif

Jag är kanske inte den rätta att svara.Är bara en helt vanlig amatör som hållt på ganska många år nu.Jag gör alltid som jag vill och har lust med.
Men tidig vår eller ganska sen höst skulle jag tro.Vad jag brukar vara noga med, är att ta med så mycket jordklump som möjligt när jag flyttar
plantor.För mig lyckas det så gott som alltid smile.gif
MrNorth
Alltid en fördel att vattna rejält innan så att växterna inte torkar ut under tiden de rotar sig i den nya världen. Ju större rotklump desto bättre....

/Henrik
Karamell
Tack!

Då gör jag ett försök. Stora rotklumpar och mycket vatten var det! Håll tummarna för mig

tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon