dammkillen
smile.gif
Karamell
Jag blev så besviken. Att köpa färdiga växter tvåmetersväxter i krukor och ställa i ett rum är väl för fasen inte att ha ett växthus? FUSK! Alldeles för lite tips om vad man ska tänka på.

I det där badkaret låg vips vattenväxter och vattnet droppade ner - trevligt, javisst, men HUR ordnar man det? Vad ska man tänka på?

Det enda jag kunde ta till mig var att vindruvan vill ha sur jord och att man kan ta det under en gran. Så jag ska försöka hitta granskog - vilket inte är så lätt här i västkustdelen av Skåne. Här finns mest lövskog...

Hoppas verkligen de slänger ut ytlige Ernst till nästa säsong. YTA, yta, yta - inga praktiska tips eller information om hur man går tillväga. Blörk!
jendah
Dom slänger inte bara ut Ernst.... Det blir inget mer Sommartorp Aftonbladet
Kan kvitta för min del... har aldrig gillat Ernst, så när sommartorpet blev hans alldeles egen lekstuga tröttnade jag...
fifi
OBS!
Jag tror inte att alla sorters vinstockar ska ha sur jord.
mulle
CITAT (fifi @ 23-08-2005, 10:50)
OBS!
Jag tror inte att alla sorters vinstockar ska ha sur jord.

Nej, då jag planterade min (en ganska okänd rysk som förädlas i Finland) för många år sedan grävde jag bara ner den i min "kalkgruva" till jordmån.
Den växer så att det knakar och ger druvor. Att surjord hade förbättrat växtkraften har jag svårt att tro.
Mulle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon