Full version: Växtbelysning!
Ricard
HEJ HEJ!

Ge mig tips om vad jag skall använda för belysning till min advokado. Skall ha den inne i vinter ( blink.gif ) och vill ge ljus då rummet är ganska mörkt. Har tänkt mig en vanlig armatur för glödlampor så en kompaktlysrörs-historia alt. glödlampa är vad som funkar...

Några tips? huh.gif
uno
Kompaktlysrör borde fungera, eftersom lysrör användes vid bl.a plantuppdragning.
den lilla bladlusen
Ja 20w LE
Ricard
CITAT (den lilla bladlusen @ 24-08-2005, 21:23)
Ja 20w LE

20W kompaktlysrör menar du men vad menas med LE???
GoSatta
LE = lågenergilampor.

Fungerar utmärkt körde det i en garderob för vinternförvaring av mina orchideer och kaktusar i vintras och dom stormtrivdes.
kristerh
CITAT (GoSatta @ 25-08-2005, 10:26)
LE = lågenergilampor.

Fungerar utmärkt körde det i en garderob för vinternförvaring av mina orchideer och kaktusar i vintras och dom stormtrivdes.

Hur vinterförvarar man en orkidé i en garderob rolleyes.gif unsure.gif
krister
GoSatta
som sagt lågenergilampor smile.gif . . ger bättre å längre ljus än det lilla solen kan ge dom på vinterhalvåret.
pocketjoe
hej hej.
har en fråga...Var hittar man bra billiga kompaktlysrörsarmaturer då? själva lysrören finns o köpa överallt... men inte armaturen..har letat som 17!

/Ove
kerstin z5-6
? begagnade armaturer dock inte kompakt finns ju billigt 36 eller 58 w
TLD 850 lysrör i dem .. blir fint smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon