Full version: Om kattungar
Snöflinga
Var inne på en annan tråd med den ursöta kattungen "Asta", tror jag hon hette.

Frågade då hur göra för att få de små liven att göra sina behov i sandlåda. Fick bra svar men nu har jag fler frågor sleep.gif och eftersom det verkar vara många kunniga katt-människor här så undrar jag:

Detta är "Vilmas" första kull och tanken är att det även skall bli den sista.Men när kastrera henne (ungarna är 8 v.) hon diar fortfarande, fast ungarna äter även annat.

Kan man ge henne katt-p-piller i en övergångsperiod tills kastreringen sker..... och påverkar det ungarna unsure.gif Och hur långt efter födseln kan hon kastreras ?

Är det ett besvärligt ingrepp, måste det krage till och hur lång tid unsure.gif

Väldigt tacksam för svar wub.gif
HippieSpellan
fråga vetrinären, eller kolla på katt.nu
Fenja
Vanligtvis löper inte honan så länge hon diar. Jag tror inte att man ger p-piller när ungarna fortfarande diar, men som Hippie Spellan sa kolla med veterinär. Jag har aldrig gett mina p-piller så länge de har ungar i alla fall.
Kastraktionen är ett ganska stort ingrepp och katten får vanligtvis tratt och jag tror inte att det är lämpligt att göra det förrän alla kattungarna ska flytta när de är 12 veckor. Ofta snuttar ungarna långt efter att de börjat äta för egen maskin.
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon