Ricard
HEJ HEJ!

Jag behöver tips om vad jag skall använda för belysning till min advokado.

Skall ha den inne i vinter blink.gif och vill ge ljus då rummet är ganska mörkt. Har tänkt mig en vanlig armatur för glödlampor så en kompaktlysrörs-historia alt. glödlampa är vad som funkar...

Några tips? huh.gif
Therese.3z
Jag har tyvärr inget svar på ovanstående fråga, däremot vill jag veta i princip samma sak:

Vad ska man ha för lysrör åt sina växter (hoyor i detta fall)?

Går vilka som helst bra, eller fungerar det bara med vissa (vilka?), och fungerar det märkbart bättre med ännu några andra?
Ricard
CITAT (Therese.3z @ 22-08-2005, 23:49)
Jag har tyvärr inget svar på ovanstående fråga, däremot vill jag veta i princip samma sak:

Går vilka som helst bra, eller fungerar det bara med vissa (vilka?), och fungerar det märkbart bättre med ännu några andra?

HEJ THERESE!

Om det gäller lysrör så titta på denna länk:

Orcidéhuset i Stockholm

Mvh. rolleyes.gif
Therese.3z
CITAT (Ricard @ 23-08-2005, 00:03)
CITAT (Therese.3z @ 22-08-2005, 23:49)

HEJ THERESE!

Om det gäller lysrör så titta på denna länk:

Orcidéhuset i Stockholm

Mvh. rolleyes.gif

MYCKET informativ länk, Tusen tack! Precis vad jag letade efter! biggrin.gif
pisanggoreng
Ämnet har diskuterats utförligt tidigare- sök i gamla trådar.

Slutsatsen brukar vara att så kallade "växtlampor" och "växtljusrör" är likvärdiga med helt vanliga armaturer och kallvita lysrör. Lysrör med beteckningen 840 brukar nog rekommenderas.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon