Full version: Plantera pil?
allena
Tänker försöka mej på att få upp en pilhäck och känner mej sugen att göra det nu i höst.
Sätta pil-störar som fått rota sej på plats har jag gjort många gånger, men kan man göra det nu, eller måste jag slå det ur hågen och vänta till nästa år?
Cilla
Titta in på Lillöpils hemsida för planteringsråd, men gör också några sökningar här innan du bestämmer dig definitivt för just en pilhäck. De är ganska skötselkrävande.

För övrigt talade jag med Lillöpl för en tid sedan om de problem som många nämnt här med sina pilhäckar. Dvs var man ska göra när de växer över styr och när flätningen inte syns. Själva klipper Lillöpil in sina häckar helt på våren, så att nästan bara flätsystemet är kvar. Sedan får de fräsa ut under sommaren och buska till sig. På så sätt har man iallafall en kort tid på sommaren en häck som är hyfsat smal och inte 4 meter hög, där man ser flätningen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon