AndreasBlomquist
Jag fick igår en hel hög med frön till ovanstående buskpion. Det krävs ju ingen expert för att räkna ut att det kommer ta många år att driva upp den så den blir tillräckligt stor för att ge blommor men å andra sidan, tänk vilken enorm tillfredsställelse den dagen då de första blommorna slår ut.

Hur som helst så har jag fortfarande 5 frön kvar (mina planteringskrukor tog slut).

Vill någon ha dem så skicka ett PM eller svara i denna tråden!

// Andreas

AndreasBlomquist
Hej igen,

Kan informera om att fröerna är numera inte längre mina..

// Andreas
AndreasBlomquist
En hel del av de fröer som jag sådde förra året har nu tittat upp och de ser ut såhär:

Som det är i dagsläget så är det 5 stycken småplantor i varje 9 centimeters kruka. Hur ska jag gå tillväga vid omskolningen? Alltså, vilken storlek ska jag välja på krukan?

Jag petade ner både buskpionfrö och dillpionfrö. När de först tittade upp ur jorden tyckte jag det såg ut som dillpionplantor men nu lutar jag mer åt buskpion. Tyvärr så har jag "tappat" bort bladet där jag skrev vilka fröer som sattes på vilken plats.

Hur som helst så är det 11 småplantor som har tittat upp och förhoppningsvis överlever alla så att jag kommer nog ha lite att dela med mig av till de Odlaiter som vill ha en.
kerstin z5-6
Välj en 9-12 cm till varje -o så fina de var smile.gif
AndreasBlomquist
Tack för svaret Kerstin, det låter ju superbra.. Då ska jag ta itu med det under den kommande veckan så får jag hoppas på att de växer på sedan så att jag har något att dela med mig av.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon