Full version: Paraplyaralia
kellysblues
Hej alla!

Min paraplyaralia som har blommat under en tid börjar nu släppa frö vilt omkring sig. En del har hamnat i krukor av sig själva och andra ligger till ingen nytta på fönsterkarmen. Jag tänkte låta de som redan ligger i jord ligga, och stoppa ner de andra i såjord. Någon som vet nåt om paraplyaralior och om det öht blir några växter av de här fröerna?
Reserv
Grattis till blommningen! wub.gif Under alla mina år som Araliaägare så har jag inte vart med om nån blommning, men väntar tålmodigt rolleyes.gif Andra krukväxter som blommar går det juh att använda fröerna av så varför inte? Men däremot så vet jag juh inte om jag skulle låta dom vart kvar i dom runtliggande krukorna, dom blir juh med tiden rätt stora, så då kan dom kanske konkurrera ut dom redan befintliga växterna tänkte jag. Lycka till! wub.gif

Jag har svärmorstungor däremot som blommat, men dom är så kladdiga så jag har inte kollat om det fanns fröer där. Kanske ska kolla nästa blommning rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon